Our tool for managing your permission to our use of cookies is temporarily offline. Therefore some functionality is missing.
BMW NA PUTU U ODRŽIVU BUDUĆNOST.
OTKRIJTE KAKO JE BMW GRUPA PREDANA ODRŽIVOJ MOBILNOSTI.

1. ELEKTRIFICIRANA MOBILNOST.
BMW Group već je pustio 1.000.000 elektrificiranih vozila na ceste do 2021.
2. RECIKLAŽA BATERIJA.
90% materijala u visokonaponskoj bateriji u elektrificiranom vozilu BMW Grupe može se reciklirati.
3. UBRAJANJE.
6,5% ljudi koji rade za BMW Grupu ima invaliditet – nakon svega predanost ne priznaje razlike.
4. KRUŽNI PRISTUP.
60 kg reciklirane plastike u prosjeku je integrirano u novo vozilo BMW Grupe – to predstavlja udio do 20%.
5. PRERADA OTPADA.
99% otpada koji nastane iz naše svjetske interne proizvodnje od 2,5 milijuna vozila godišnje se u 2021. ili reciklira kao materijal (93,4%) ili se podvrgava daljnjoj (npr. toplinskoj) obradi (5,8%).
6. MJERE UŠTEDE ENERGIJE.
BMW Grupa godišnje uštedi 130 milijuna kWh električne energije od 2018. zahvaljujući prelasku na LED rasvjetu u 16 tvornica.
7. RAZNOLIKOST.
120.000 kolega koji rade za BMW Grupu dolaze iz 113 zemalja – raznolikost je jedan od naših ključnih čimbenika uspjeha.
8. SMANJENE EMISIJE CO2.
U razdoblju od 2006. do 2022. godine postignuto je 78,1% smanjenje emisija stvorenih tijekom proizvodnje svakog vozila iz BMW Grupe.
VOZILA I MATERIJALI.
NAŠ PUT DO VIŠE ODRŽIVOSTI KOJI POKAZUJE NOVI BMW iX.
Saznajte kako BMW iX savršeno spaja inovativnost i luksuz. Klikom na "Kupite izgled", možete nastaviti konfigurirati BMW iX predstavljen u videu prema vašim željama.

RECIKLIRANI MATERIJALI - PONOVNA UPOTREBA UMJESTO ODLAGANJA.

Ribarske mreže.
Podne ploče u BMW-u iX i u novom BMW-u X1 izrađene su od plastične niti koja kao početni materijal uzima neupotrebljene ribarske mreže, podne obloge i otpad od proizvodnje plastike. Novi i još uvijek jedinstveni proces recikliranja će u budućnosti pretvarati ribarske mreže i strune u visokokvalitetnu recikliranu plastiku koja će se koristiti u Novoj klasi od 2025. godine. Dijelovi obloge koji se koriste iznutra i izvana rezultiraju 25% manje emisije CO2 od konvencionalno proizvedenih komponenti.

Recikliranje plastike.
Ribarske mreže Reciklirani resursi Reciklirani materijali koriste se u mnogim komponentama BMW-a.

Vlakna kaktusa.
U suradnji sa start-up tvrtkama, BMW Grupa razvija inovativne površine na biološkoj bazi. Novorazvijeni Deserttex™, na primjer, sastoji se od usitnjenih kaktusovih vlakana i poliuretanske matrice na biološkoj osnovi. Na taj se način izbjegavanje proizvoda životinjskog podrijetla može kombinirati sa značajnim smanjenjem CO2.
ODRŽIVE BOJE ZA AUTOMOBILE IZRAĐENE OD BIOMASE.

Lakirnice u europskim pogonima BMW Grupe koriste mat boje koje se ne proizvode od sirove nafte, već od regenerativnih sirovina kao što je biološki otpad. Osim toga, tvornice BMW Grupe u Rosslynu i Leipzigu također koriste održivo proizvedene antikorozivne premaze. Smanjenje CO2 u procesu koji je certificirao TÜV iznosi više od 15.000 tona u razdoblju od 2022. do 2030. godine.
ČESTO POSTAVLJANA PITANJA NA TEMU VOZILA I MATERIJALA.
Koliko su električni automobili održivi?
CO2 otisak potpuno električnog BMW-a iX3 je, na primjer, 30% povoljniji od BMW-a X3 sDrive20d koji se uzima kao referentno vozilo kada se koristi prosječna električna energija dostupna na europskom tržištu (na temelju potrošnje u skladu sa zakonskim WLTP ciklusom ). Ako se baterija puni isključivo električnom energijom iz obnovljivih izvora energije, uštede u emisiji CO2 penju se čak do 60%.
Koliko dugo traje baterija električnog automobila?
BMW Grupa ima iskustvo s više od milijun elektrificiranih modela u posljednjih 10 godina. Stoga, kada kupite novi BMW plug-in hibrid i BMW i električno vozilo, dobit ćete produženo jamstvo za visokonaponski sustav skladištenja s maksimalnom kilometražom do 160.000 km.
Koji su sastojci baterije u električnom automobilu?
Litij-ionska baterija sastoji se od četiri komponente katode, anode, separatora i elektrolita. Ključni čimbenici kvalitete baterije su precizne količine i kvaliteta sastavnih dijelova – ali i način na koji se pojedinačne komponente kombiniraju i obrađuju.
Koji se materijali okrenuti budućnosti koriste u vozilima iz BMW-a?
Upotrebom regenerativnih sirovina i prirodnih vlakana, reciklirane plastike, veganskih alternativa koži kao i tekstila koji se mogu reciklirati, BMW Grupa ima za cilj povećati opću svijest o održivim materijalima i ponuditi transparentan uvid u svoj put prema održivoj budućnosti.
Sa stajališta BMW Grupe, samo će holistički pristup u radu s etabliranim i novim materijalima moći održivo smanjiti emisije CO2 na duge staze. Iz tog razloga, BMW Grupa ne samo da ubrzava uspješan razvoj tržišta sekundarnih materijala, već također intenzivira suradnju s inovativnim start-upovima u području materijala usmjerenih budućnosti.
Što BMW radi za recikliranje baterija električnih automobila?
Pod naslovom “Dizajn za recikliranje”, BMW Grupa vidi razvoj i proizvodnju svakog novog BMW vozila kao postavljanje temelja za ekološki prihvatljivu metodu recikliranja. To također uključuje istrošene visokonaponske baterije u električnim vozilima. Uz sekundarnu upotrebu kao stacionarno skladište električne energije za stabilizaciju javne električne mreže, BMW Grupa također radi s raznim partnerima na razvoju recikliranja i uspostavljanja zatvorenih ciklusa materijala (cirkularnosti) za baterije.
CIRKULARNOST I RESURSI.

OTKRIJTE MOĆ CIRKULARNOSTI.
NAŠA VIZIJA: IZGRADNJA AUTOMOBILA SUTRAŠNIJE OD ONIH DANAŠNJIH.
Odgovorno rukovanje resursima igra ključnu ulogu za BMW Grupu. U ovom procesu želimo nastaviti koristiti sirovine u skladu s naša četiri načela cirkularnog gospodarstva:
RE:THINK – Stvaranje imajući na umu cirkularnost je sve što radimoPROMIŠLJANJE – Stvaranje imajući na umu cirkularnost je sve što radimo
RE:DUCE – Činiti više s manje gdje god možemo
RE:USE – Povećanje vrijednosti naših proizvoda koliko god možemo
RECIKLIRAJ – Držimo resurse u tijeku koliko god možemo
ČETIRI FAZE U ŽIVOTU BATERIJSKE ĆELIJE.

Razvoj.
U Centru za kompetentnost proizvodnje ćelija u Münchenu, BMW Group provodi istraživanje idealnog kemijskog sastava za ćelije u litij-ionskim baterijskim ćelijama. To uključuje podvrgavanje sastavnih dijelova katode, anode, separatora i elektrolita sofisticiranom procesu razvoja.

Upotreba u vozilu.
Današnja električna vozila već postižu domet veći od 600 km s jednim punjenjem, a trend je u porastu. Iskustvo pokazuje da električna vozila mogu postići istu kilometražu kao i njihova konvencionalna vozila bez potrebe za zamjenom visokonaponske baterije.

Drugi život.
Nakon intenzivne upotrebe litij-ionske baterije u vozilu, bilo bi je moguće nastaviti koristiti još mnogo godina kao stacionarno skladište u farmama baterija, na primjer, prije nego što uđe u proces recikliranja.

Recikliranje.
Sirovi materijali baterijskih ćelija mogu se ponovno preraditi. U Cell Manufacturing Competence Centre, BMW Group razvija recikliranje sekundarnih sirovina za sljedeću generaciju baterijskih ćelija. Ovo označava kraj životnog ciklusa za baterijsku ćeliju – i onda može početi ispočetka.
VJETAR, SUNCE I INOVATIVNE TEHNOLOGIJE.
DVIJE BILJKE. DVA PRIMJERA.

Energija vjetra.
Četiri vjetroturbine na tlu tvornice BMW Group u Leipzigu mogu postići nominalnu snagu od 2,5 MW. Oni pokrivaju otprilike jednu osminu električne energije potrebne u postrojenju. Inteligentna skladišna farma u kojoj je do 700 BMW i3 baterija povezanih u mrežu pohranjuje višak energije iz četiri vjetroturbine u vrijeme viška opskrbe i vraća električnu energiju natrag u mrežu kada nema dovoljno vjetra.

Solarna energija.
Solarna elektrana u tvornici BMW Brilliance Automotive Ltd. Plant Dadong (Shenyang) može proizvesti više od 21 MWh obnovljive energije u 2022. godini. U tu svrhu, njegova je površina povećana za 110.000 m2 – što odgovara otprilike 15 nogometnih igrališta – na ukupno 290.000 m2 tijekom proširenja lokacije u Shenyangu.
ČESTO POSTAVLJANA PITANJA NA TEMU CIRKULARNOSTI I RESURSA.
Što znači kružna ekonomija?
Kružno gospodarstvo – koje se naziva i kružnost – odnosi se na načelo da se proizvodi ponovno koriste za nove proizvode ili materijale nakon njihove početne upotrebe kao sirovine.
Inovacija je ključ za postizanje kružnog gospodarstva.
Zaštita i održavanje okoliša, višestruko korištenje vrijednih resursa i osiguravanje stvaranja manjeg otpada – to je ono čemu BMW Grupa teži sa svoja četiri načela kružnog gospodarstva. Osim toga, upotreba sekundarnih materijala (npr. aluminija) omogućuje postizanje smanjenja CO2. Inovacija je ključ za postizanje kružnog gospodarstva.
Koje izvore energije koristi BMW?
Tvornice BMW Grupe kontinuirano promiču zaštitu okoliša kroz transformaciju s fokusom na održivost i korištenje obnovljivih materijala. Primjenjujemo najučinkovitiju mjeru u skladu s prevladavajućim uvjetima i lokacijom. To se kreće od regionalne zelene električne energije iz hidroenergije, kao što je u pogonima BMW Grupe u Münchenu i Dingolfingu, preko proizvodnje električne energije iz fotonaponskih postrojenja u kineskim BBA postrojenjima u Shenyangu i bioplinskom postrojenju nekih 100 km od južnoafričke tvornice BMW Grupe u Rosslynu , do proizvodnje električne energije iz energije vjetra u tvornici BMW Group Leipzig.
PROIZVODNJA I DOBAVNI LANAC.
MJERE ZA VIŠU ODRŽIVOST NA PROIZVODNIM MJESTILAMA BMW-A.
Fokus na održivost i blizinu kupaca ono je što razlikuje BMW Grupu. Zbog toga proizvodimo izravno na licu mjesta diljem svijeta, a istovremeno održavamo jedinstvene standarde kvalitete i sigurnosti.

NJEMAČKA.
München: Postrojenje za reverznu osmozu koristi se za preradu otpadne vode od katodnog premaza potapanjem – neka vrsta temeljne primjene za vozila – i ponovno koristi otpadnu vodu u istom koraku procesa. Ukupno se time smanjuje godišnja potrošnja slatke vode za više od šest milijuna litara. Zeleni krov lakirnice s površinom od oko 10.000 m2 ne samo da poboljšava izolaciju već i kvalitetu zraka na gradilištu.
Dingolfing: Zahvaljujući kombiniranoj toplinskoj i elektrani, tvornica BMW Group Dingolfing proizvodi gotovo polovicu vlastite potražnje za električnom energijom. Iz vanjske nabave koristi se 100% zelena električna energija, što uključuje i zelenu električnu energiju dobivenu izravno iz lokalnih hidroelektrana. Tvornica zadovoljava više od 40% svojih potreba za vodom iz vlastitih bunara, čime se čuvaju rezerve pitke vode u regiji.
Leipzig: Pametna farma baterija pohranjuje višak energije iz četiri vjetroturbine u vrijeme viška opskrbe i vraća električnu energiju natrag u mrežu kada nema vjetra.
DADONG (CHINA).
Osim svojih solarnih postrojenja koja pokrivaju površinu od nekih 110.000 m2, tvornica BMW Brilliance Automotive Ltd. Dadong (Shenyang) odvaja svoj aluminijski i čelični otpad i ne koristi svježu vodu u procesu lakiranja. Željeznička stanica unutar tvrtke također omogućuje da se 80% gotovih vozila u cijelosti ili djelomično transportira do njihovih odredišta željeznicom.
ROSSLYN (JUŽNA AFRIKA).
Tvornica BMW Grupe Rosslyn dobiva električnu energiju iz bioplinskog postrojenja povezanog s velikom farmom goveda koja se nalazi otprilike 100 km dalje. Izmet od otprilike 30.000 životinja pokriva do 30% lokalnih potreba za električnom energijom. Nadalje, lakirnica – kao i njezin pandan u Leipzigu – koristi održivo proizveden antikorozivni premaz, koji smanjuje emisije CO2 za 40% u usporedbi s premazima iz fosilnih izvora.
1. SPARTANBURG (SAD).
Tvornica BMW Grupe Spartanburg koristi plin metan sa susjednog odlagališta kako bi zadovoljila do 25% vlastite potražnje za energijom pomoću kombiniranog postrojenja za grijanje i elektranu. Svake godine 400 solarnih modula proizvede dodatnih 135 MWh zelene električne energije.
2. NJEMAČKA.
München: Postrojenje za reverznu osmozu koristi se za preradu otpadne vode od katodnog premaza potapanjem – neka vrsta temeljne primjene za vozila – i ponovno koristi otpadnu vodu u istom koraku procesa. Ukupno se time smanjuje godišnja potrošnja slatke vode za više od šest milijuna litara. Zeleni krov lakirnice s površinom od oko 10.000 m2 ne samo da poboljšava izolaciju već i kvalitetu zraka na gradilištu.
Dingolfing: Zahvaljujući kombiniranoj toplinskoj i elektrani, tvornica BMW Group Dingolfing proizvodi gotovo polovicu vlastite potražnje za električnom energijom. Iz vanjske nabave koristi se 100% zelena električna energija, što uključuje i zelenu električnu energiju dobivenu izravno iz lokalnih hidroelektrana. Tvornica zadovoljava više od 40% svojih potreba za vodom iz vlastitih bunara, čime se čuvaju rezerve pitke vode u regiji.
Leipzig: Pametna farma baterija pohranjuje višak energije iz četiri vjetroturbine u vrijeme viška opskrbe i vraća električnu energiju natrag u mrežu kada nema vjetra.
3. DEBRECEN (MAĐARSKA).
Nova tvornica BMW Grupe koja se razvija u Debrecenu predstavlja prvu svjetsku tvornicu automobila koja je u potpunosti izbjegla korištenje izvora energije temeljenih na fosilima u proizvodnji vozila.
4. DADONG (CHINA).
Osim svojih solarnih postrojenja koja pokrivaju površinu od nekih 110.000 m2, tvornica BMW Brilliance Automotive Ltd. Dadong (Shenyang) odvaja svoj aluminijski i čelični otpad i ne koristi svježu vodu u procesu lakiranja. Željeznička stanica unutar tvrtke također omogućuje da se 80% gotovih vozila u cijelosti ili djelomično transportira do njihovih odredišta željeznicom.
5. CHENNAI (INDIJA).
Godine 2021. tvornica BMW Group Chennai prikupila je oko 13 milijuna litara kišnice – i tako je mogla zadovoljiti otprilike 90% svojih godišnjih potreba za vodom. U istom razdoblju, solarno postrojenje elektrane podmirilo je više od 60% energetskih potreba.
6. ROSSLYN (JUŽNA AFRIKA).
Tvornica BMW Grupe Rosslyn dobiva električnu energiju iz bioplinskog postrojenja povezanog s velikom farmom goveda koja se nalazi otprilike 100 km dalje. Izmet od otprilike 30.000 životinja pokriva do 30% lokalnih potreba za električnom energijom. Nadalje, lakirnica – kao i njezin pandan u Leipzigu – koristi održivo proizveden antikorozivni premaz, koji smanjuje emisije CO2 za 40% u usporedbi s premazima iz fosilnih izvora.
BMW PREUZIMA ODGOVORNOST.
Održivost pokriva mnoge aspekte u BMW-u: od inspekcije naših opskrbnih lanaca do podrške vanjskim programima, činimo sve kako bi naš ekološki otisak bio što manji.

Programi održivosti.
BMW Grupa je prvi njemački proizvođač automobila koji se pridružio “Poslovnoj ambiciji za 1,5 °C”. To uključuje našu predanost klimatskoj neutralnosti duž lanca dodane vrijednosti do 2050. Kao posljedica toga, automatski smo član UN-ovog programa “Race to Zero”. S druge strane, naše dugogodišnje članstvo u “Programu za okoliš Ujedinjenih naroda” još je jedan pokazatelj koliko ozbiljno BMW Grupa shvaća održivost.

Kobalt za razvoj.
BMW Grupa nastoji uskladiti rudarenje i preradu kobalta sa svojom održivošću i međunarodno primjenjivim standardima rada. U tu svrhu, BMW Group, zajedno s brojnim drugim partnerima, uspostavio je 2018. međuindustrijsku inicijativu Cobalt for Development kako bi poboljšao uvjete rada i života radnika u malom rudarstvu kobalta u Demokratskoj Republici Kongo.

Upravljanje lancem opskrbe i logistika.
Proces u više faza osigurava našu odgovornost za mrežu dobavljača unutar svih relevantnih odjela BMW grupe. Među odjelima u kojima smo uveli specifikacije za društvene i ekološke standarde su korištenje energije, logistika i razvoj komponenti, kao iu procesu dodjele ugovora kao kriterij odlučivanja, kao iu razvoju dobavljača. Kako bismo implementirali ove ekološke i društvene standarde, mi smo sukreatori Inicijative za odgovorni lanac opskrbe (RSCI) osnovane u tu svrhu i danas se već oslanjamo na električne kamione za opskrbu postrojenja u nekim slučajevima i podržavamo inicijative usmjerene na organiziranje pomorskog prijevoza vozila radi stvaranja manje emisije.
ČESTO POSTAVLJANA PITANJA NA TEMU PROIZVODNJE I DOBAVNOG LANCA.
Koje mjere BMW Grupa provodi u nabavi sirovina?
Osiguravanje poštivanja ekoloških i društvenih standarda u mreži dobavljača deklarirani je cilj BMW Grupe. To posebice uključuje poštivanje ljudskih prava i održivo vađenje sirovina. Potencijalni rizici nastaju prije svega u proizvodnji i naknadnoj preradi 37 za nas relevantnih sirovina i skupina materijala. Primjeri uključuju prirodnu gumu, volfram, litij i kobalt. Suočavamo se s tim rizicima standardiziranim, preventivnim i reaktivnim mjerama prilagođenim svakoj sirovini, kao i mjerama specifičnim za BMW Grupu.
Koji se standardi održivosti primjenjuju na dobavljače BMW-a?
BMW Grupa primjenjuje veliki broj mjera za osiguravanje ekoloških i društvenih standarda unutar mreže dobavljača. BMW od svih dobavljača očekuje da provedu učinkovit program upravljanja zaštitom okoliša, da se pridržavaju ekoloških standarda i da kontinuirano minimiziraju potrošnju resursa i utjecaje na okoliš (energija, voda, otpad, emisije itd.). Razne radnje, kao što su revizije, koriste se za praćenje usklađenosti.
Što su emisije CO2?
Emisije CO2 nastaju, primjerice, izgaranjem materijala koji sadrže ugljik kao što su nafta, ugljen i drvo. Posljedično, količina emisija CO2 strahovito je porasla od industrijalizacije. Uzročnici emisije CO2 su proizvođači električne i toplinske energije te industrija ali i privatna kućanstva. Što se tiče automobilske industrije, emisije CO2 mogu proizaći iz proizvodnje, uporabe i odlaganja vozila. Zbog toga BMW Grupa pokušava riješiti sva tri problema kako bi smanjila emisije CO2.
Kako mi BMW pomaže da smanjim svoj CO2 otisak?
Prelazak na elektrificirani BMW model može smanjiti pojedinačni CO2 otisak tijekom faze korištenja u usporedbi s vozilom opremljenim klasičnim motorom s unutarnjim izgaranjem. Tehnologije kao što su eDrive Zones dodatno pomažu ostvariti puni potencijal BMW plug-in hibrida. Nadalje, My BMW App [digitalna rješenja za podršku vašoj e-mobilnosti] nudi pametne usluge za stil vožnje koji štedi resurse.
DRUŠTVENO I UPRAVLJANJE.
SAZNAJTE VIŠE – UZ BMW PODCASTE.
Doživite fascinantne nove ideje za održivost u BMW-u uz podcastove naših zaposlenika.

DAJTE ODRŽIVOSTI LICE.
U ZAMJENI S NAŠIM STRUČNJACIMA.


Anna je stručnjakinja za održivi interijer i dijeli svoje izglede za održive materijale.
Daniela je voditeljica dizajna održivosti BMW Group i govori o tome kako održivost utječe na svaku odluku u dizajnu.


VIŠE BIOLOŠKE RAZNOLIKOSTI KROZ PČELE NA LOKACIJI.

Uz svoje dosljedne ciljeve održivosti, BMW Grupa također udružuje snage sa svojim zaposlenicima u provođenju mnogih malih inicijativa usmjerenih na zaštitu okoliša i vrsta. Bilo u Münchenu, Leipzigu, Regensburgu, Berlinu ili Dingolfingu: razne pčelinje vrste i kolonije pronašle su novi dom na različitim lokacijama BMW Grupe u Njemačkoj. Ideja potječe od zaposlenika i daje važan doprinos većoj bioraznolikosti.
DRUŠTVENA ODGOVORNOST U BMW GRUPI.

Raznolikost.
BMW Grupa vidi raznolikost kao snagu. U svakodnevni rad uvodimo različita gledišta, iskustva i vještine – čime jačamo svoju inovativnu snagu. Kroz tečajeve, razgovore i formate dijaloga stvaramo svijest među zaposlenicima i rukovodećim osobljem. Promičemo raznolikost i jednake mogućnosti pri zapošljavanju i razvoju osoblja. Zaštita od diskriminacije, jednak tretman svih zaposlenika i poštovanje u svakodnevnom poslovanju čvrsto su ukorijenjeni u našim smjernicama.

Društvena uključenost.
Kao tvrtka s multinacionalnom radnom snagom i lokacijama na pet kontinenata, dio smo društva. Iz tog razloga naša ekološka, ekonomska i društvena odgovornost također se proteže izvan naše osnovne djelatnosti. Na svim našim međunarodnim lokacijama naglasak našeg rada stavljamo na bolje životne uvjete i obrazovne mogućnosti kao i interkulturalnu komunikaciju. Svojim višestranim angažmanom također doprinosimo postizanju ciljeva održivog razvoja UN-a.

Zaklada BMW Herbert Quandt.
Zaklada BMW Herbert Quandt neovisna je zaklada tvrtke koja svojim djelovanjem kao ključni partner pridonosi društvenoj odgovornosti BMW Grupe. U isto vrijeme, nadahnjuje vođe diljem svijeta da prihvate svoju odgovornost unutar društva i vode kampanju za mirnu, pravednu i održivu budućnost.
ČESTO POSTAVLJANA PITANJA NA TEMU DRUŠTVA I UPRAVLJANJA.
Kako BMW Group prakticira svoju društvenu i kulturnu odgovornost?
Predanost održivosti dio je filozofije BMW Grupe. Kao tvrtka s multinacionalnom radnom snagom i lokacijama na pet kontinenata, dio smo društva i prihvaćamo svoju odgovornost. Zalažemo se za interkulturalnu komunikaciju, utemeljeno obrazovanje djece i mladih te sigurnost u prometu. Dobrovoljna uključenost naših zaposlenika jednako je važan doprinos društvenoj odgovornosti BMW Grupe kao i BMW Zaklada Herbert Quandt, neovisna zaklada tvrtke.
Koje održive inovacije slijedi BMW?
Kroz BMW iFACTORY, BMW Group predstavlja revolucionarnu strategiju za proizvodnju automobila budućnosti. Implementacija BMW iFACTORY odvija se u svim tvornicama BMW Grupe diljem svijeta. Istodobno postavlja nove standarde u pitanjima zaštite klime i konkurentnosti s fleksibilnim, učinkovitim i digitalnim proizvodnim tehnologijama. Pionirski projekt je nova tvornica u mađarskom gradu Debrecenu, koja bi trebala proizvoditi potpuno električnu New Class od 2025. godine.
Kako BMW Group podržava raznolikost?
BMW Grupa vidi raznolikost kao snagu. Zbog toga koristimo tečajeve, razgovore i formate dijaloga kako bismo među zaposlenicima i rukovodećim osobljem podigli svijest o pozitivnom doprinosu koji raznolikost može dati unutar tvrtke. Nadalje, BMW Group promiče raznolikost i jednake mogućnosti u razvoju osoblja. Ključna načela poput zaštite od diskriminacije, jednakog tretmana za sve zaposlenike i poštovanja u svakodnevnom poslovanju čvrsto su ukorijenjena u smjernicama, koje uključuju Kodeks ponašanja BMW Grupe ili Kodeks BMW Grupe o ljudskim pravima i radnim uvjetima.
Koje društvene projekte podržava BMW Grupa?
Kroz svoju društvenu predanost, BMW Grupa teži zadovoljiti specifične potrebe i postići dugoročni učinak. U središte ovih nastojanja stavljamo projekte koje kroz naše kompetencije možemo ciljano podržati. Na našim lokacijama razvijamo obrazovne projekte kojima mladima olakšavamo ulazak na tržište rada i time im otvaramo bolje životne perspektive. U suradnji sa Savezom civilizacija Ujedinjenih naroda (UNAOC) od 2011. godine redovito dodjeljujemo Nagradu za interkulturalnu inovaciju. Nagrada se dodjeljuje projektima koji traže konstruktivna rješenja za međukulturalne napetosti i sukobe.
POTROŠNJA ELEKTRIČNE ENERGIJE I DOMET.
BMW iX xDrive40:
Potrošnja energije, kombinirani WLTP u kWh/100 km: 21.2–19.3
Električni domet, WLTP u km: 394–426
Službeni podaci o potrošnji goriva, emisiji CO2, potrošnji električne energije i električnom dometu određene su u skladu s propisanim postupkom mjerenja i u skladu su s izmjenama i dopunama Uredbe (EU) 715/2007. WLTP vrijednosti uzimaju u obzir bilo koju dodatnu opremu u slučaju dometa. Za vozila koja su tek homologirana od 01.01.2021, službene specifikacije postoje samo prema WLTP-u. Dodatne informacije o NEDC i WLTP metodama mjerenja možete pronaći na www.bmw.de/wltp
POTROŠNJA ELEKTRIČNE ENERGIJE I DOMET.
BMW iX xDrive40:
Potrošnja energije, kombinirani WLTP u kWh/100 km: 21,2–19,3
Električni domet, WLTP u km: 394–426
Službeni podaci o potrošnji goriva, emisiji CO2, potrošnji električne energije i električnom dometu određene su u skladu s propisanim postupkom mjerenja i u skladu su s izmjenama i dopunama Uredbe (EU) 715/2007. WLTP vrijednosti uzimaju u obzir bilo koju dodatnu opremu u slučaju dometa. Za vozila koja su tek homologirana od 01.01.2021, službene specifikacije postoje samo prema WLTP-u. Dodatne informacije o NEDC i WLTP metodama mjerenja možete pronaći na www.bmw.de/wltp