Our tool for managing your permission to our use of cookies is temporarily offline. Therefore some functionality is missing.
AKTUALNA BMW Z4 SERIJA.
PREGLED Z MODELA.
Krajem 80-ih, BMW se ponovno usredotočio na tradiciju roadstera koja je proizašla iz modela kao što je legendarni BMW 507: vozila s dva sjedala s otvorenim krovom koja su bila isključivo o užitku u vožnji. Dakle, "Z" bi moglo značiti njemačku riječ za budućnost, "Zukunft". I istina je da sve modele serije Z karakteriziraju iznimno inovativne, vizionarske specifikacije vozila.
KRATKA POVIJEST BMW Z SERIJE.
Otkrijte razvoj, povijest i evoluciju izvanrednog BMW Roadstera serije Z ispred svog vremena. Saznajte kako nastaju klasici poput BMW-a Z1 i BMW Z8, kao i vozila za širu publiku – BMW Z3 i BMW Z4.
KRATKA POVIJEST BMW Z SERIJE.
Otkrijte razvoj, povijest i evoluciju izvanrednog BMW Roadstera serije Z ispred svog vremena. Saznajte kako nastaju klasici poput BMW-a Z1 i BMW Z8, kao i vozila za širu publiku – BMW Z3 i BMW Z4.
BMW Z1.
(E30/Z)
Na tragu legendarnih roadstera kao što su BMW 328 i BMW 507, BMW krajem 80-ih lansira dvosjed koji će zauzvrat postati klasik: BMW Z1. Dizajniran kao konceptni automobil od strane BMW Technik GmbH, Dizajniran kao konceptni automobil od strane BMW Technik GmbH, pokus je bio toliko uspješan da je vozilo razvijeno za cestu.
Pod vodstvom tadašnjeg glavnog dizajnera Harma Lagaaya, BMW Z1 je roadster revolucionarnog dizajna. Izuzetno ravna rešetka hladnjaka i hauba koja pada nagovještavaju ekstremnu dinamiku ovog vozila u zavojima i precizno ponašanje u vožnji.
Tehnički, automobil je baziran na BMW-u serije 3 (E30), ali tu prestaje sličnost sa serijskim vozilom. Za to je, između ostalog, zaslužan izvanredan dizajn i činjenica da se svih 8000 jedinica strogo ograničenog roadstera proizvodi ručno. BMW Z1 je jedino vozilo čije je prototipove razvio i napravio BMW Technik GmbH. Automobil također ima nekoliko tehničkih inovacija. Najupečatljivija su vrata koja se spuštaju u bočne pragove, nadahnjujući čisti osjećaj vožnje koji samo BMW Z1 može prenijeti.
Ovakav dizajn vrata moguć je samo zbog jedinstvene stabilnosti i torzijske krutosti čeličnog monocoquea, koji je pocinčan kao jedan komad. Šasija ne samo da ima koristi od posebne zaštite od korozije, već je i ojačana za 25 posto. Tijelo se sastoji od stakloplastike i plastičnih dijelova.
Zbog svoje izravne povezanosti s cestom, BMW Z1 pruža iskustvo vožnje poput kartinga. Pokreće ga 2,5 litreni 6-cilindarski motor snage 125 kW (170 KS), preuzet iz tadašnjeg BMW-a 325i. Lagani roadster gotovo je savršeno izbalansiran, posebice jer je motor smješten iza prednje osovine. BMW je uspješno dodao još jedan klasik u kolekciju roadstera.
Razdoblje proizvodnje: 1989–1991
Motor: 2,5 litre (125 kW, 170 KS), 6-cilindarski
Duljina/širina/visina: 3.921 mm/1.690 mm/1.277 mm
BMW Z3.
(E36/7)
Inspiriran ogromnim uspjehom BMW-a Z1, proizvođač automobila sa sjedištem u Münchenu lansira BMW Z3, roadster namijenjen širem krugu kupaca. Kombinacija lagane konstrukcije, dvosjeda s otvorenim krovom i tipičnog BMW-ovog dinamičnog upravljanja pokazuje se nenadmašnom i opstaje do danas u svom nasljedniku, BMW-u Z4.
Osim nekoliko tisuća primjeraka ograničene serije BMW-a Z1, već desetljećima ne postoji mali dvosjed s otvorenim krovom sa svim obilježjima BMW-a iz tvrtke. Zatim 1995. BMW Z3 izbija na pozornicu i ulice svijeta; mali, ali dobro pokretan s preciznim upravljanjem i držanjem ceste. Ovaj uspješan koncept prodan je u oko 297.000 jedinica tijekom sedam godina.
U početku opremljen 4-cilindričnim motorom od 1,8 litara ili 1,9 litara, od 1996. godine BMW Z3 je dostupan i sa 6-cilindričnim motorom, koji isporučuje 142 kW (193 KS) s obujmom od 2,8 litara. Sljedeće godine dočekuje BMW M Roadster s 3,2-litrenim 6-cilindarskim motorom, kao što se koristi u BMW-u M3 (E36), koji proizvodi snagu od 236 kW (321 KS).
1998. BMW slijedi novi put i predstavlja BMW Z3 kao shooting brake, oblika nalik na kupe. Ekstravagantan oblik daje vozilu izvanredan izgled. Dostupan je samo sa 6-cilindarskim motorom.
Ažuriranje modela iz 1999. vidi kromirane prstenove dodane na prednja svjetla roadstera i redizajniran, dinamičniji rep, koji je malo podignut na stražnjoj strani blatobrana. Stražnja svjetla u obliku slova L čine ga širim. Novi motori pružaju još veći potisak, poput 2,2-litrenog 4-cilindričnog motora sa 125 kW (170 KS). 2,8-litreni 6-cilindarski motor zamijenjen je motorom od 3,0 litre snage 170 kW (231 KS). A od 2001. godine BMW M Roadster ima motor iz tada nedavno lansiranog BMW-a M3 (E46): proizvodi 239 kW (325 KS) i pretvara lagani dvosjed u vozilo s neusporedivom dinamikom i ubrzanjem.
Razdoblje proizvodnje: 1995–2002
Motori: 1,8–3,2 litre (85–239 kW, 115–325 KS), 4- i 6-cilindrični
Duljina/širina/visina: 4.025–4.050 mm/1.692–1.740 mm/1.266–1.306 mm
BMW Z4.
Izravni nasljednik BMW-a Z3 je BMW Z4. Roadster je sada značajno narastao, a poboljšao se i u pogledu udobnosti – bez kompromisa u pogledu dinamike i užitka u vožnji.
PRVA GENERACIJA BMW Z4.
(E85, E86)
Nasljednik BMW-a Z3, nastao pod pokroviteljstvom glavnog dizajnera Chrisa Banglea, nastavlja koncept kratkih prevjesa, relativno dugog međuosovinskog razmaka, duge haube, kratkog repa. Rezultat je sportsko vozilo, izražajno-dinamični roadster s jednim ciljem: stvaranje užitka u vožnji s izravnim kontaktom s cestom i vezom s okolinom vožnje, bez žrtvovanja udobnosti i vrhunskih značajki. Zato postoji izbor visokokvalitetnih materijala za interijer. Mekani krov ima grijano staklo stražnjeg stakla, što ga čini izdržljivim i prikladnim za svakodnevnu upotrebu.
U početku je BMW Z4 bio dostupan samo s 6-cilindarskim motorom. Proizvodi 125 kW (170 KS) s obujmom od 2,2 litre, 141 kW (192 KS) s 2,5 litara i 170 kW (231 KS) s obujmom od 3,0 litre. Šasija s prednjim ovjesom MacPherson u kombinaciji sa stražnjom osovinom s više karika pruža vozne performanse koje katapultiraju roadster na vrh svoje klase u smislu dinamike i agilnosti. Od 2005. godine dostupan je novi početni model s 4-cilindričnim motorom koji daje 110 kW (150 KS) zapremine 2 litre.
U ažuriranju modela iz 2006., automobil je dobio prerađene odbojnike koji, zajedno s novim LED stražnjim svjetlima, stvaraju još dinamičniji izgled. Međutim, mnogo dramatičnija inovacija je u snazi sportskog automobila: novi 6-cilindarski motor, N52, pruža veću učinkovitost i performanse. Čak i najmanji motor, na primjer, proizvodi 130 kW (177 KS) s obujmom od 2,5 litara. Štoviše, sada je dostupna M varijanta. Motor dolazi iz BMW-a M3 (E46), koji generira snagu od 252 kW (343 KS) s obujmom od 3,2 litre. Ova snaga također pokreće novopredstavljeni coupé. Za razliku od BMW-a Z3, vozilo je hatchback, a dostupno je i s 3,0-litrenim motorom i 195 kW (265 KS).
Razdoblje proizvodnje: 2002–2008
Motori: 2,0–3,2 litre (110–252 kW, 150–343 KS), 4- i 6-cilindarski
Duljina/širina/visina: 4,091–4,113 mm/1,781 mm/1,268–1,302 mm
DRUGA GENERACIJA BMW Z4.
(E89)
Zakrivljene linije, duga hauba, široki rep: sljedeća generacija BMW-a Z4 također zna kako inspirirati. Ne samo zato što je ovo vozilo aktivno uključeno u moto sport, a kupcima je dostupna i trkaća verzija automobila.
Evolucija BMW-a Z4 (E89) ukida meki krov s opcijskim tvrdim krovom i umjesto toga daje roadsteru uvlačni aluminijski krov. Kada je zatvoren, gotovo da nema razlike u odnosu na vozilo s običnim krovom. Ova opcija zamjenjuje coupé.
Prva vozila ove generacije pokreću 6-cilindarski motori, u rasponu od sDrive23i zapremine 2,5 litara i 150 kW (204 KS), do vrhunskog sDrive35i s 3,0-litrenim motorom koji isporučuje 225 kW (306 KS). Dostupan od 2010., sDrive35is također koristi ovaj motor. Nakon dorade, isporučuje 250 kW (340 KS) i najsnažniji je motor dostupan do kraja proizvodnje 2016. godine. Dva 4-cilindrična motora s turbopunjačem dostupna su kao ažuriranje modela 2011. Oni zamjenjuju manji 6-cilindarski motori. U 2013. godini vidimo nešto manje snažan, početni motor: 2,0-litreni 4-cilindrični motor sa 115 kW (156 KS).
Isporučena sigurnosna oprema daleko premašuje tadašnje norme. Na primjer, vozilo je opremljeno sustavom pomoći pri kočenju i optičkim zaslonom. Treperenje kočionih svjetala i automatski aktivirana svjetla upozorenja pokazuju ostalim sudionicima u prometu da BMW Z4 jako koči.
Takve su značajke danas standardne, ali su revolucionarne u 2009. BMW Z4 također ima Driving Dynamic Control koji omogućuje prilagodbu voznih karakteristika vozila. To uključuje ubrzanje, odziv servo upravljača i promjene stupnjeva prijenosa za modele s automatskim mjenjačem.
Proizvedeno je oko 115.000 primjeraka druge generacije BMW-a Z4.
Razdoblje proizvodnje: 2009–2016
Motori: 2,0–3,0 litre (115–250 kW, 156–340 KS), 4- i 6-cilindarski
Duljina/širina/visina: 4.239 mm/1.790 mm/1.291 mm
TREĆA GENERACIJA BMW Z4.
(G29)
BMW Z4 (G29), treća generacija roadstera, dovodi Z koncept do ekstrema: nekonvencionalan, radikalno progresivan dizajn sa standardnim M sportskim paketom i najsuvremenijom tehnologijom.
U mraku se odmah ističu LED prednja svjetla, a rep je osvijetljen OLED-ima, organskim svjetlećim diodama. Sportska prisutnost BMW-a Z4 uočljiva je u svim svjetlosnim uvjetima. Već na prvi pogled, progresivno upravljanje vozilom istaknuto je dinamičnim linijama od prednje strane, duž dugog poklopca motora, preko bočnih profila do kratkog, širokog stražnjeg dijela. Air Breaters, koji se koriste na stranama iza prednjih lukova kotača, također osiguravaju da se u lukovima kotača formira samo mala količina zračnih turbulencija. Platneni krov roadstera otvara se i zatvara u deset sekundi koje oduzimaju dah – pri brzinama do 50 km/h.
Zahvaljujući niskom položaju na cesti, izvrsnoj raspodjeli težine i čvrstoj šasiji, BMW Z4 se osjeća kao kod kuće na zavojitim seoskim cestama. Visoka stabilnost u zavojima osigurava iznimno precizno upravljanje i puno užitka u vožnji. A 4- ili 6-cilindrični Twin Scroll Turbo motori isporučuju snagu koja je prava za vozilo, od 2,0 litrenog motora od 145 kW (197 KS) do M motora koji BMW-u Z4 M40i Roadster daje 250 kW (340 KS) od 3,0 litre obujma.
U unutrašnjosti, ekskluzivni materijali BMW Individual mogu se kombinirati u različitim kombinacijama boja kako bi se stvorio izrazito prepoznatljiv izgled. Head-up zaslon također je dostupan na zahtjev. BMW Intelligent Personal Assistant je također dostupan i može obavljati mnoge funkcije BMW-a Z4 putem glasovnih naredbi.
Razdoblje proizvodnje: 2018–danas
Motori: 2,0–3,0 litre (145–250 kW, 197–340 KS), 4- i 6-cilindrični
Duljina/širina/visina: 4321 mm/1861 mm/1304 mm
BMW Z8.
(E52)
Iako svi Z modeli slijede tradiciju legendarnih roadstera poput BMW-a 507, kada je riječ o dizajnerskim značajkama, BMW Z8 više je izravni nasljednik luksuznih automobila iz 1950-ih. Ekskluzivni dvosjed ima slično zakrivljene blatobrane s vrlo dugom haubom i kratkim repom. Isto vrijedi i za iznimne performanse ovog elegantnog i izražajnog automobila.
1997. konceptni automobil BMW Z07 je izložen na Salonu automobila u Tokiju i već sadrži bitne elemente BMW-a Z8. BMW Z8 kreiran je pod vodstvom dizajnera Henrika Fiskera i prvi put dolazi u izložbene salone 2000. Sa svojim zakrivljenim blatobranima i širokim, ravnim bubrezima, automobil odjekuje stilskim elementima BMW-a 507, ali ih unosi u novo tisućljeće.
BMW Z8 se može pohvaliti naprednim tehničkim dizajnom koji ima samonosivi aluminijski okvir (tzv. spaceframe), na koji su pričvršćeni dijelovi karoserije. To značajno smanjuje težinu vozila i dramatično poboljšava dinamiku vožnje. Središnji dio je 5,0-litreni 8-cilindarski motor iz BMW-a M5 (E39S) koji isporučuje 294 kW (400 KS) i osigurava konstantno ubrzanje vrhunskom vozilu. U to vrijeme to je najsnažniji motor iz BMW-a.
BMW Z8 standardno se isporučuje sa svom opremom. To uključuje hands-free telefon, navigacijski sustav, klima uređaj, unutrašnjost od pune kože i tvrdi krov od stakloplastike s grijanim stražnjim staklom. A tu je i tipka za pokretanje na kontrolnoj ploči – potpuno izvanredan detalj prije 20 godina. Od 2000. do 2003. proizvedene su točno 5.703 jedinice luksuznog, lijepog i snažnog roadstera. Svaki rukom.
Razdoblje proizvodnje: 2000–2003
Motor: 5,0 litara (294 kW, 400 KS), 8-cilindarski
Duljina/širina/visina: 4.400 mm/1.830 mm/1.310 mm
Potrošnja goriva i emisije CO2.
- Disclaimer reference invalid