VIŠE SVAKODNEVNE RELEVATNOSTI. MANJE NEJASNOSTI.

Promjena zakonskih metoda ispitivanja za potrošnju, emisije i onečišćujuće tvari.

1992. godine uveden je novi Europski ciklus vožnje (skraćeno NEDC). Od tada je ovaj postupak korišten za određivanje potrošnje goriva i vrijednosti emisije vozila. Međutim, uvjeti ovog laboratorijskog testa imali nedostatke u određivanju realnih vrijednosti potrošnje i emisije.

Od rujna 2018. godine, novi ciklus vožnje nazvan WLTP (Svjetski postupak testiranja za laka osobna i gospodarska vozila) zamjenjuje NEDC.

Ovo laboratorijsko ispitivanje također će biti dopunjeno ispitivanjem emisija koje mjeri onečišćujuće tvari izravno na cesti: RDE (Real Driving Emissions - Stvarne emisije tijekom vožnje).

Novi postupci ispitivanja omogućuju potrošačima bolju procjenu potrošnje goriva i emisija vozila u budućnosti.

Read more
VIŠE SVAKODNEVNE RELEVATNOSTI. MANJE NEJASNOSTI.Promjena zakonskih metoda ispitivanja za potrošnju, emisije i onečišćujuće tvari.

OD NEDC-A DO WLTP-A.

Realnije vrijednosti potrošnje i emisije zahvaljujući realnijim uvjetima ispitivanja.

Novi postupak WLTP temelji se na približavanju uvjeta ispitivanja stvarnim uvjetima, što znači da će utvrđene vrijednosti također imati veću važnost za stvarnost. Među promjenama koje to podrazumijevaju su redefinirani, značajno stroži uvjeti za ispitivanje i veće brzine zajedno s bitno dužim vremenom ispitivanja (30 umjesto 20 minuta).

Kako bi se postiglo preciznije određivanje emisija CO2, novi postupak ispitivanja obuhvaća ne samo standardne opreme - kao što je to ranije bio slučaj - nego i sve opcije posebne opreme vozila. Time će se stvoriti dvije vrijednosti za svaku vrstu vozila: najniža i najviša moguća standardna potrošnja prema aerodinamici, težini i otpora kotrljanja. Zahvaljujući WLTP-u, moći ćete bolje procijeniti potrošnju vozila i emisije CO2 u budućnosti. U slučaju specifične konfiguracije vozila, pojedinačna standardna vrijednost bit će izravno navedena.Unatoč velikoj preciznosti, moguća je i devijacija ovim postupkom ispitivanja. Svakodnevna potrošnja i emisije CO2 i dalje su podložni različitim uvjetima topografije, klime i osobne tehnike vožnje. Situacije u prometu poput trenutnog tereta u automobili i korištenje uređaja kao što je klima uređaj dodatno utječu na potrošnju vozila. Jedna stvar je jasna: uvjeti ispitivanja su puno realniji nego prije, što znači da se na papiru može očekivati veća potrošnja goriva i vrijednosti CO2, kao i manji raspon električnih vozila. Međutim, to neće imati negativan utjecaj na stvarnu potrošnju goriva ili raspon. Osim toga, BMW Grupa uvijek radi na novim tehnologijama kako bi poboljšala potrošnju i raspon.

BMW Grupa već radi na prijelazu na novi testni postupak i priprema svoj portfelj proizvoda korak po korak s novim vozilima, novim verzijama motora ili tehničkim revidiranjem. Time će se osigurati da sva vozila unutar cijele flote BMW grupe u svakom trenutku budu u skladu s važećim zakonodavnim okvirom.

Od rujna 2017. WLTP će biti obvezan za nova tipska odobrenja. Međutim, zakonodavac navodi da će se vrijednosti izmjerene pomoću WLTP-a početno prenijeti s izračunom koji se odnosi na pretvorbu natrag na NEDC vrijednosti. Komisija Europske unije razvila je korelacijsku tehniku za tu svrhu, koja će biti jednako obvezujuća za sve proizvođače vozila. Ova faza ima za cilj pojednostaviti tranziciju. Njeno trajanje ovisit će o odgovarajućem nacionalnom zakonodavstvu i stoga će se razlikovati od tržišta do tržišta.

Od rujna 2018. proceduromsvi proizvođači će biti dužni testirati u skladu s WLTP proceduroma za vozila koja se prodaju u EU, kao i u Švicarskoj, Turskoj, Norveškoj, Lihtenštajnu, Izraelu i Irskoj.

Na kraju do kraja prosinca 2020. godine sve zemlje koje usvajaju zakonodavstvo EU za registraciju vozila bit će obavezni naznačiti i komunicirati WLTP vrijednosti za sva vozila.

Read more
"Novi test će osigurati da mjerenja laboratorija bolje odražavaju performanse vozila na cesti."
Europska udruga proizvođača automobila

WLTP U USPOREDBI S NEDC-OM.

Ovo su specifične razlike između starog i novog postupka ispitivanja.

Procedure ispitivanja
NEDC
WLTP

STVARNE EMISIJE TIJEKOM VOŽNJE.

Ograničenje vrijednosti onečišćujućih tvari na cesti.

Osim WLTP-a, RDE će također biti obvezan za sve proizvođače vozila u EU, kao i u Švicarskoj, Turskoj, Norveškoj, Lihtenštajnu, Izraelu i Irskoj od rujna 2018. U ovim RDE ispitivanjima emisija onečišćujućih tvari kao što su čestice i dušični oksidi (NOx), isti se mjere izravno na cesti. Ova metoda određuje prosječne vrijednosti emisija koje se mogu očekivati tijekom svakodnevne vožnje.

Kako bi dodatno smanjili ove vrijednosti onečišćujućih tvari, BMW grupa koristi različite tehnologije za smanjenje emisije ispušnih plinova u svojim modelima:

BMW BluePerformance mjeri, na primjer, smanjenje emisije dušikovih oksida u dizel motorima. BMW grupa koristi uređaje poznate kao katalizatori za pohranu podataka dušikovog oksida (NOx) kako bi se smanjile emisije dušikovih oksida. Osim toga, i ovisno o modelu, selektivna katalitička redukcija (SCR) s AdBlue® - otopina uree - pretvara do 90% dušikovih oksida u vodenu paru i sličan bezopasan dušik.

BMW grupa je bila prvi proizvođač koji je predstavio kombinaciju katalizatora za pohranu NOx i SCR sustava u serijsku proizvodnju.

Od 2006, dizelski automobili su dodatno opremljeni filterima čestica kako bi se smanjila količina čestica. U modelima na benzinskim motorima postupno se uvode posebni filteri za čestice.

Na taj način, BMW grupa može uskladiti granične vrijednosti niskih graničnih vrijednosti standarda ispušnih plinova EU6c, što je obvezno za sva nova vozila od rujna 2018. godine. Standard EU6c ispušnih plinova propisuje niže granice čestica za vozila na benzinskim motorima u usporedbi s EU6b. Ista se ograničenja primjenjuju na vozila s dizelskim motorima unutar ciklusa za EU6b i EU6c.

Read more

STANDARD EU ISPUŠNIH PLINOVA.

Padajuće vrijednosti. Povećan izazov.

Standard EU ispušnih plinova definira važeće granice emisija ispušnih plinova kao što su dušikovi oksidi i čestice unutar EU. Granice se razlikuju ovisno o motoru i vrsti vozila. Za zaštitu klime i kakvoće zraka, granice se povećavaju. Time se proizvođačima automobila stvaraju novi izazovi.

Animacija o inteligentnim BMW tehnologijama i mjerama uštede goriva.

RDE: NOVA PROCEDURA ISPITIVANJA NA PRVI POGLED

Početna slika animacije o inteligentnim BMW tehnologijama i mjerama uštede goriva.

SAVJETI ZA UČINKOVITU VOŽNJU.

Još više učinkovitosti na cesti - uz pametne BMW tehnologije i mjere za uštedu goriva.

PITANJA.

Vaša pitanja. Naši odgovori.

  • Što je WLTP?
  • Koji je WLTP vozni ciklus?
  • Kako se BMW grupa bavi novim metodama uključenim u WLTP?
  • Što znači WLTP?
  • Što je RDE?
  • Što je EU6?
  • Što znači selektivno katalitičko smanjenje (SCR)?
  • Što je BluePerformance?
  • Što je filtar čestica?
  • Što znači WLTP za električna i hibridna vozila?