OBUZDANOST. U NEOBUZDANOM PAKIRANJU.

BMW EfficientDynamics u BMW-u X4.

Obuzdanost nije značajka koju obično povezujete s BMW-om X4, osim jedne važne iznimke – potrošnje goriva i emisije CO2. Najnovija tehnologija BMW EfficientDynamics i aerodinamičan dizajn jamče niske vrijednosti bez ikakvih kompromisa kad je riječ o performansama i dinamici.

Aerodinamika

AERODINAMIKA.

Cjelokupan dizajn vozila ogledni je primjer filozofije BMW EfficientDynamics. Svaki BMW ponosi se izvanrednim otporom zraka zahvaljujući rasponu zajedničkih i međusobno optimiziranih aerodinamičkih elemenata koji zauzvrat imaju pozitivan učinak na učinkovitost i potrošnju goriva. Primjerice, ravni pokrov podvozja s motornim prostorom i zaštitom stražnje osovine poboljšava aerodinamičnost automobila. Novi elementi kućišta nisu samo izrazito napredni kad je riječ o aerodinamici nego i poboljšavaju zvučnu izolaciju te pružaju bolju zaštitu od hrđe. Daljnje inovacije na polju aerodinamike uključuju oblikovani rub stražnjeg spojlera i aerodinamički optimizirane vanjske retrovizore. Osim aerodinamike, potonji poboljšavaju akustiku i sprečavaju prljanje bočnih prozora.

INTELIGENTNA LAKA KONSTRUKCIJA.

Inteligentna laka konstrukcija

INTELIGENTNA LAKA KONSTRUKCIJA.

U izradi BMW-a X4 upotrebljava se široka lepeza visokotehnoloških materijala: lagani aluminij, iznimno snažni čelik, najsuvremenija plastika i magnezij.
Inteligentna laka konstrukcija smanjuje masu vozila, čini karoseriju iznimno krutom te poboljšava pasivnu sigurnost i svojstva dinamične vožnje.

REŽIM VOŽNJE ECO PRO.

BMW-ova interna studija pokazuje da, ovisno o osobnom stilu vožnje svakog vozača, režim vožnje ECO PRO omogućava smanjenje potrošnje do 20 posto. Funkcija “jedrenja”, odnosno "kotrljanja" (raspoloživa samo s osamstupanjskim mjenjačem Steptronic), predviđanje rute i ECO PRO Route (oboje samo u kombinaciji s navigacijskim sustavom Professional) omogućavaju dodatnu uštedu.

  • Jedrenje

    Funkcija "jedrenja" ili "kotrljanja" odvaja pogonski sustav od motora i automobil se kreće bez aktivnosti motora, odnosno "jedri". To se događa kad vozač skine nogu s papučice gasa na brzini između 50 i 160 km/h bez kočenja, a asistent za dionicu ceste koja slijedi ne predvidi potrebu za smanjenjem brzine.

  • Aktivni tempomat sa sustavom zaustavljanja i kretanja s mjesta

    Kad se upotrebljava s aktivnim tempomatom, u režimu vožnje ECO PRO vozilo učinkovitije ubrzava do željene brzine nakon kočenja.

  • Asistent za dionicu ceste koja slijedi

    Ovaj sustav s pomoću podataka iz navigacijskog sustava prepoznaje zavoje, prometne čepove, ograničenja brzine i izlaske s autocesta te unaprijed savjetuje vozača kad da prestane ubrzavati.

  • ECO PRO Route

    Ovisno o prometnim uvjetima, vozačevu ponašanju i stanju na cesti, sustav ECO PRO Route prikazuje najučinkovitiju rutu za vožnju. Putno računalo prikazuje postotak goriva koji možete uštedjeti putujući pravcima koje vam je sustav predložio.

OSAMSTUPANJSKI MJENJAČ STEPTRONIC.

Osamstupanjski mjenjač Steptronic postavlja nova mjerila udobnosti i dinamičkih performansi što ga čini ključnim čimbenikom tehnologije BMW EfficientDynamics.
Iznimno kratki rasponi stupnjeva prijenosa omogućavaju optimalan prijenos snage na svim brzinama čime se znatno smanjuje potrošnja, a vozač istodobno uživa u sportskijim i dinamičnijim performansama. Okretaji motora osobito su smanjeni na velikim brzinama uz istodobno manju potrošnju i buku motora.
Odličnim performansama svakako pridonosi i konverterska spojka – čak i pri ručnim prebacivanjima brzina. Brzina promjene stupnjeva i fino ugođena transmisija jamče gotovo bestrzajna prebacivanja uz znatno smanjenu buku.
Zahvaljujući osamstupanjskom mjenjaču Steptronic iz palete BMW EfficientDynamics sad je moguće aktivno pospješiti performanse vozila novom funkcijom podvozja koja predviđa uvjete na cesti unutar sustava nadzora vozačkog iskustva. S programom Sport reaktivnije postavke motora i niz integriranih funkcija koje se koriste podacima iz sustava za navigaciju dodatno pojačavaju voznu dinamiku. Program Comfort sadrži postavke prijenosa koje su više usmjerene na udobnost te jamči manje promjena brzina.

UPRAVLJANJE ENERGIJOM.

Za inteligentno upravljanje energijom u BMW-u X4 zadužen je velik broj standardnih tehnologija BMW EfficientDynamics, uključujući indikator idealnog trenutka za prebacivanje brzine, automatsku funkciju Start/Stop, električni servoupravljač i sustav obnavljanja energije kočenja. Suradnja navedenih tehnologija jamči održivu mobilnost sutrašnjice već danas.

  • Indikator idealnog trenutka za prebacivanja brzine

    Optimalna i savršeno tempirana promjena stupnja prijenosa uvelike smanjuje potrošnju goriva, posebice u gradskom okruženju i u dugim vožnjama. Optimalna promjena stupnja prijenosa, manja potrošnja goriva – elektronski sustav motora prepoznaje najprikladniji stupanj prijenosa ovisno o situaciji i radu motora. Strelica se pojavi na informativnom zaslonu i pokazuje kad bi bilo učinkovitije prebaciti u niži ili viši stupanj. Sustav također prepoznaje ubrzavanje automobila i odlaže preporuku dok se rad motora ne ubrza. Usporedni testovi potvrdili su da vozila opremljena indikatorom idealnog trenutka prebacivanja brzine troše oko četiri posto manje goriva.

  • Funkcija automatskog kretanja/zaustavljanja

    Funkcija Auto Start-Stop omogućava da se gorivo troši samo kad se vozilo doista kreće. Dok vozilo stoji na semaforu ili se nalazi u prometu stani-kreni, automatska funkcija Start/Stop štedi gorivo gašenjem motora čim se nađe u slobodnom hodu, a vozač je skinuo stopalo s papučice spojke (ručni mjenjač) ili je zakočio do mirovanja (mjenjač Steptronic).
    Signal na informacijskom zaslonu pokazuje da je funkcija Auto Start-Stop aktivirana. Čim vozač ubaci u brzinu (ručni prijenos) ili skine stopalo s papučice kočnice (mjenjač Steptronic), motor se u djeliću sekunde automatski pali.
    Funkcija Auto Start-Stop nikad ne radi nauštrb udobnosti i sigurnosti jer se ne uključuje ako motor nije postigao idealnu radnu temperaturu, ako unutrašnjost nije dovoljno zagrijana ili ohlađena, ako je napon akumulatora prenizak ili ako zakrećete upravljač. Središnje računalo pali motor kad je potrebno, čak i kad automobil miruje – primjerice kad se pokrene ili ako se zamagli vjetrobran. Pritiskom na gumb funkcija Auto Start-Stop može se u svakom trenutku isključiti.

  • Električni servoupravljač

    Energija se troši svaki put kad vozač zaokreće upravljač. Ali zašto bi se energija trošila kad se upravljač ne okreće? BMW-ov sustav Electric Power Steering uključen je samo kad je potreban. Za razliku od konvencionalnih hidrauličnih upravljačkih sustava, BMW EPS koristi energiju samo kad se upravljač aktivno okreće. Kad je upravljač statičan, primjerice tijekom vožnje autocestom pri velikoj brzini, elektromotor je neaktivan.

  • Obnavljanje energije kočenja

    Svaki put kad vozač koči stvara se kinetička energija, a sve donedavna ta se energija u automobilima gubila. Obnavljanje energije kočenja iskorištava taj dugo zanemarivan potencijal. Tako se od oslobođene kinetičke energije koja nastaje kad vozač skine stopalo s papučice gasa ili počne kočiti stvara električna energija. Proizvedenom se električnom energijom puni akumulator. Inteligentno upravljanje energijom znači da alternator više ne treba stalno raditi što smanjuje opterećenje tog generatora. Rezultat su smanjena potrošnja i poboljšane performanse – klasične prednosti tehnologije BMW EfficientDynamics.