Vozna dinamika i učinkovitost BMW-a X6 M

NAJBOLJE VRIJEME KRUGA. ČAK I KAD NEMA KRUGA.

Vozna dinamika i učinkovitost BMW-a X6 M.

NAJBOLJE VRIJEME KRUGA. ČAK I KAD NEMA KRUGA.

Vozna dinamika i učinkovitost BMW-a X6 M.

BMW X6 M nudi koncentriranu snagu koju pogon M xDrive učinkovito prenosi na podlogu. Izvanredna trakcija je zajamčena. Brze promjene stupnjeva prijenosa obavljene automatski ili ručno omogućava serijski osmerostupanjski mjenjač M Steptronic. M kompozitne kočnice nude uvjerljivo kratke, trkaće zaustavne putove. Tehnologije BMW EfficientDynamics jamče postizanje izvanrednih performansi u kombinaciji s iznimnom učinkovitošću.

NAJBOLJE VRIJEME KRUGA. ČAK I KAD NEMA KRUGA.Vozna dinamika i učinkovitost BMW-a X6 M.

BMW X6 M nudi koncentriranu snagu koju pogon M xDrive učinkovito prenosi na podlogu. Izvanredna trakcija je zajamčena. Brze promjene stupnjeva prijenosa obavljene automatski ili ručno omogućava serijski osmerostupanjski mjenjač M Steptronic. M kompozitne kočnice nude uvjerljivo kratke, trkaće zaustavne putove. Tehnologije BMW EfficientDynamics jamče postizanje izvanrednih performansi u kombinaciji s iznimnom učinkovitošću.

8-STUPANJSKI MJENJAČ M STEPTRONIC SA SUSTAVOM DRIVELOGIC.

8-stupanjski mjenjač M Steptronic sa sustavom Drivelogic

8-STUPANJSKI MJENJAČ M STEPTRONIC SA SUSTAVOM DRIVELOGIC.

Osmerostupanjski mjenjač M Steptronic postavlja nove standarde dinamike i brzine promjene stupnjeva prijenosa. Neobično mali rasponi stupnjeva i iznimna brzina promjena omogućavaju najbolju isporuku snage na svim brzinama, čime se osim performansi poboljšava i učinkovitost. Broj okretaja motora na velikim brzinama smanjuje osmi stupanj prijenosa, a tako se smanjuju i potrošnja goriva te buka motora. U položajima "D" i "S" stupnjevi prijenosa mogu se M ručicom na središnjoj konzoli ili ručicama uz upravljač birati ručno. U ručnom režimu rada "S" mjenjač M Steptronic ne mijenja automatski u viši stupanj, pa motor po potrebi može postići maksimalan broj okretaja.

Vozač također može vrlo brzo mijenjati stupnjeve prijenosa i na najvećim brzinama te pritom funkcijom Drivelogic odabrati jedan od triju režima promjene: od udobnog i vrlo učinkovitog do trkaćeg s osobito kratkim vremenima promjena. Promjene stupnjeva s minimalnim gubitkom trakcije i pretvarač momenta koji ostaje zatvoren u svim režimima vožnje poslije kretanja stvaraju izvanredno izravnu vezu motora i pogonskih kotača. M mjenjač jedinstven je i po tome što u mirovanju nema automatskog prijenosa snage između motora i mjenjača, pa se tako sprečava tzv. puzanje. Međutim, pri manevriranju ili u nekoj drugoj situaciji kratak pritisak na papučicu gasa aktivira funkciju "puzanja na zahtjev".

xDRIVE SA M ZNAČAJKAMA.

xDrive sa M značajkama

xDRIVE SA M ZNAČAJKAMA.

Inteligentan BMW-ov pogon na sve kotače.

Inteligentan sustav pogona na sve kotače BMW xDrive za BMW M vozila glatko raspoređuje snagu na osovine. Kako bi istodobno omogućio vrhunsku trakciju, izvanredno držanje smjera i najsigurniju vožnju, elektronički nadzorni sustav u svakom trenutku munjevito prilagođava raspored pogonske sile na kotače. Također se suprotstavlja podupravljanju i preupravljanju te tako dodatno poboljšava slijeđenje smjera vozila i njegove vozne značajke.

Vrlo dinamično u najoštrije zavoje.

U BMW M vozilima sustav xDrive više snage šalje na stražnju osovinu što također pridonosi naprednim dinamičkim obilježjima. Prvenstvo pri raspodjeli snage imaju stražnji kotači, a tek poslije njih prednji. Tako se na najmanju mjeru smanjuje sklonost podupravljanju, osobito u brzoj vožnji zavojima. To znači da vozač može ubrzati ranije i s više snage, u potpunosti iskorištavajući potencijal vozila za dinamičnu vožnju. Po želji se na prednju osovinu može poslati do 50 posto više okretnog momenta. Kad je sustav dinamičkog nadzora stabilnosti posve isključen, vozilom se može čak i nadzirano driftati.

M kompozitne kočnice

M KOMPOZITNE KOČNICE.

U kompozitne M kočnice ugrađeni su znanje i iskustvo stečeno u automobilističkom sportu što im omogućava zadržavanje učinkovitosti i sprječavanje slabljenja u najekstremnijim uvjetima vožnje. Uporaba različitih otpornih materijala za posljedicu ima odličnu toplinsku stabilnost, dug radni vijek i iznimno točno nadzirano kočenje. Kompozitni materijali smanjuju masu kočnica što pozitivno utječe na brzinu reakcija, dinamiku, ubrzanje i potrošnju goriva.
Perforirani, ventilirani kočni diskovi sa šesteroklipnim kliještima sprijeda jamče optimalno kočenje po kiši i poboljšavaju hlađenje. Plavo obojene kompozitne M kočnice s prepoznatljivim M logotipom ističu sportski izgled diskova i karakterističan, autentičan M dizajn.

Karakter trkača

KARAKTER TRKAČA.

Neodoljivom dinamikom, impresivnim reakcijama i preciznim upravljanjem BMW X6 M u svojem segmentu postavlja posve nove standarde. Funkcija Launch Control omogućava savršen polazak s mjesta. Funkcije dinamičke vožnje (Dynamic Drive), dinamičkog nadzora performansi (Dynamic Performance Control) i dinamičkog nadzora amortizera (Dynamic Damper Control) omogućavaju savršenu prilagodbu postava vozila svim uvjetima na cesti.

  • Launch Control

    Funkcija Launch Control omogućava zagrijanom motoru najbrže ubrzanje s mjesta. DSC gumbom vozač najprije isključuje sustav dinamičkog nadzora stabilnosti (DSC), a zatim aktivira funkciju Launch Control. Sljedeći je korak programom vožnje 3 odabrati sekvencijski način rada, čvrsto pritisnuti papučicu kočnice te do kraja pritisnuti papučicu gasa. Kad se na zaslonu instrumentne ploče upali simbol startne zastavice, motor je s papučicom gasa pritisnutom do poda automatski postigao optimalan broj okretaja. Ne otpuštajući papučicu gasa vozač skida nogu s kočnice, a vozilo počinje maksimalno ubrzavati sve dok se ne otpusti papučica gasa. Osmerostupanjski mjenjač M Steptronic stupnjeve prijenosa bira tako da je pri mijenjanju naviše uvijek raspoloživ sljedeći optimalan broj okretaja motora. Ta će značajka svakako oduševiti vozače koji vole dinamičnu, sportsku vožnju.

  • Dinamički nadzor performansi

    Dinamički nadzor performansi (Dynamic Performance Control, DPC) ubrzava reakcije i optimira voznu dinamiku raspodjeljujući pogonsku snagu među kotačima na stražnjoj osovini. U kombinaciji s drugim sustavima namještanja ovjesa, DPC omogućava još bolje slijeđenje smjera i voznu dinamiku. Posebno prilagođen M vozilima, kut upravljača je smanjen čime mu se povećana točnost održavanja smjera.
    Stražnja osovina osim diferencijala ima dva elektronički nadzirana prijenosnika, što sustavu DSC omogućava stalan nadzor situacije u vožnji i u vožnji zavojima šalje više okretnog momenta na stražnji vanjski kotač.

  • Dinamička vožnja

    Pri vožnji zavojima ili pri naglim promjenama smjera hidraulički aktivno nadzirani amortizeri sustavom dinamičke vožnje smanjuju naginjanje karoserije. Tako se povećava udobnost i ubrzavaju reakcije, a upravljanje je još preciznije. Naposljetku vozač može u potpunosti iskoristiti izvanredno visok dinamički vozni potencijal BMW-a M.
    Kad vozite ravno, dvije polovice stabilizatora stalno su odvojene kako ne bi bilo utjecaja na amortiziranje i ovjes te da im se omogući optimalan rad. Sustav brojnim senzorima analizira situaciju na cesti i u skladu s bočnim ubrzanjem smanjuje njihanje karoserije. Aktivni nadzor njihanja između prednje i stražnje osovine olakšava nadzor vozila u kritičnim situacijama. Zbog posebne M kalibracije s većim momentom njihanja na stražnjoj osovini automobil ima bolja vozna svojstva. Zahvaljujući posebno ugođenom upravljačkom sustavu, automobil izravnije i aktivnije reagira na pokrete upravljača i promjene opterećenja.

  • Dinamički nadzor amortizera

    Dinamički nadzor amortizera nisko spuštenog ovjesa stalno podešava postavke amortizera da odgovaraju trenutačnoj situaciji i podlozi. Gumbima vozne dinamike na središnjoj konzoli vozač postavke ovjesa prilagođava trenutačnim željama – od udobnih, ali i dalje vrlo žustrih, do ekstremno sportskih koji ističu aktivan način vožnje i nude potpuno M zadovoljstvo u vožnji. U režimu Comfort amortizeri su namješteni mekše, pa na najmanju mjeru svode neugodno poskakivanje vozila na neravnoj podlozi. S druge strane, režimi vožnje Sport i Sport+ imaju tvrđe postavke karakteristične za M vozila koje nude bolje performanse i zadovoljstvo u vožnji zavojitim seoskim cestama na kojima se može najbolje uživati u vrhunskim voznim obilježjima. Na glatkim cestama gibanja kotača i karoserije smanjena su na najmanju moguću mjeru kako bi se postigla najbolja vozna dinamika. Unaprijed programirane postavke M Drive izbornika izravno se biraju M gumbima na upravljaču.
    Gibanja prate senzori na svakom kotaču i podatke šalju nadzornoj jedinici. Amortizeri se u djeliću sekunde prilagođavaju uvjetima na cesti. Hod i tvrdoća amortizera stalno se podešavaju neovisno jedno o drugome. Zahvaljujući optimalnom amortiziranju i ovjesu na svakom kotaču rezultat je vrhunsko držanje ceste.

M DRIVE.

M Drive

M DRIVE.

M Drive omogućava individualno namještanje osobnih vozačkih režima, od udobnog krstarenja cestom do sportskih, iznimno brzih reakcija pri vožnji trkaćim stazama. Jedan od dvaju pohranjenih profila (i svih postavki spremljenih u njima) bira se jednostavnim dodirom jednog od dvaju M Drive gumba na M kožnatom upravljaču.
Gumbi M dinamičke vožnje za zasebno namještanje postavki podvozja i ovjesa smješteni su na središnjoj konzoli oko ručice mjenjača. Neovisno jedno o drugome, vozač može birati režim DSC, karakteristike performansi motora, postavke prilagodljivog ovjesa, značajke servosustava M Servotronic, opcije 8-stupanjskog mjenjača M Steptronic i prikaz Head-Up Displaya. S pomoću iDrive izbornika mogu se sastaviti podrobne postavke vozila koje se pohranjuju pritiskanjem jednog od dvaju M Drive gumba na M kožnatom upravljaču.

M Servotronic

M SERVOTRONIC.

Servosustav M Servotronic u svim situacijama pomaže vozaču da potpuno nadzire automobil. Dinamički prilagođava servosustav upravljača brzini vožnje te jamči izravno i precizno upravljanje čak i na vrlo velikim brzinama. Također jamči vrhunsku udobnost smanjujući silu potrebnu za zakretanje upravljača što je od velike pomoći pri parkiranju i manevriranju ili u vožnji kroz uske i zavojite uličice te na zavojitim cestama.
Kontrolna jedinica iskorištava senzore brzine vozila kako bi servoupravljač najbolje prilagodila svakoj situaciji. Djelovanje servosustava upravljača nadzire elektronički sklop, pa je mnogo precizniji od klasičnih hidrauličkih servosustava koji se za rad oslanjaju na vrtnju motora.
Usto, s M Servotronicom sila potrebna za upravljanje vozilom na malim brzinama uvelike je smanjena. Povećanjem brzine vožnje sustav djeluje sve slabije kako bi omogućio što izravnije reakcije i tako zajamčio najbolje održavanje smjera vožnje te kontakt s cestom. Sustav M Servotronic posebno je prilagođen M vozilima i nudi tri režima rada koji se odabiru pritiskom gumba.

Tehnologije BMW EfficientDynamics

TEHNOLOGIJE BMW EFFICIENTDYNAMICS.

Tehnologijama BMW EfficientDynamics bolje iskoristite svaku litru goriva: bolje performanse, veća učinkovitost i pojačano zadovoljstvo u vožnji. Tehničke inovacije koje poboljšavaju voznu dinamiku i istodobno smanjuju potrošnju goriva jamče da je zadovoljstvo u vožnji standardni dio svakog BMW-a.

  • Funkcija Auto Start-Stop

    Funkcija Auto Start-Stop omogućava da se gorivo troši samo kad se vozilo doista kreće. Dok vozilo stoji na semaforu ili se nalazi u prometu stani-kreni, funkcija Auto Start-Stop štedi gorivo gašenjem motora čim se vozilo posve zaustavi, a vozač je zakočio do mirovanja.
    Signal na informacijskom zaslonu pokazuje da je funkcija aktivirana. Čim vozač premjesti stopalo s papučice kočnice na papučicu gasa, motor se u djeliću sekunde automatski pali.
    Funkcija nikad ne radi nauštrb udobnosti i sigurnosti jer se ne aktivira ako motor nije postigao idealnu radnu temperaturu, ako unutrašnjost nije dovoljno zagrijana/ohlađena, ako je napon akumulatora prenizak ili vozač zakreće upravljač. Središnje računalo pali motor kad je potrebno, čak i ako automobil miruje, primjerice ako se automobil pokrene ili se vjetrobran zamagli. Pritiskom na gumb funkcija Auto Start/Stop može se u svakom trenutku isključiti.

  • Obnavljanje energije kočenja

    Svaki put kad vozač koči stvara se kinetička energija, a sve donedavna ta se energija u automobilima gubila. Obnavljanje energije kočenja iskorištava taj dugo zanemarivan potencijal. Tako se od oslobođene kinetičke energije koja nastaje kad vozač skine stopalo s papučice gasa ili počne kočiti stvara električna energija. Proizvedenom se električnom energijom puni akumulator. Inteligentno upravljanje energijom znači da alternator više ne treba stalno raditi što smanjuje opterećenje tog generatora. Rezultat su smanjena potrošnja i poboljšane performanse – klasične prednosti tehnologije BMW EfficientDynamics.