Više o voznoj dinamici i učinkovitosti BMW-a M6 Coupé

ODUŠEVLJENJE RASTE. VREMENA KRUGOVA PADAJU.

Više o voznoj dinamici i učinkovitosti BMW-a M6 Coupé.

ODUŠEVLJENJE RASTE. VREMENA KRUGOVA PADAJU.

Više o voznoj dinamici i učinkovitosti BMW-a M6 Coupé.

Kad se osmerocilindarski benzinski motor M TwinPower Turbo pokrene i jurne u akciju ispod izduljenog poklopca motornog prostora, granica između pit lanea i garaže potpuno se pomuti. Trkaći geni prepoznaju se na prvi pogled – agilnost i preciznost BMW-a M6 Coupé vidljive su u svakom njegovu atomu. Zahvaljujući smanjenoj težini, elegantno oblikovan krov spušta težište automobila − povećavajući dinamičke performanse uz istodobno pospješivanje učinkovitosti. Zato je profinjeni sportski kupe uvijek na prvoj startnoj poziciji.

ODUŠEVLJENJE RASTE. VREMENA KRUGOVA PADAJU.Više o voznoj dinamici i učinkovitosti BMW-a M6 Coupé.

Kad se osmerocilindarski benzinski motor M TwinPower Turbo pokrene i jurne u akciju ispod izduljenog poklopca motornog prostora, granica između pit lanea i garaže potpuno se pomuti. Trkaći geni prepoznaju se na prvi pogled – agilnost i preciznost BMW-a M6 Coupé vidljive su u svakom njegovu atomu. Zahvaljujući smanjenoj težini, elegantno oblikovan krov spušta težište automobila − povećavajući dinamičke performanse uz istodobno pospješivanje učinkovitosti. Zato je profinjeni sportski kupe uvijek na prvoj startnoj poziciji.

7-STUPANJSKI M MJENJAČ S DVJEMA SPOJKAMA I SUSTAVOM DRIVELOGIC.

M mjenjač s dvjema spojkama i sustavom Drivelogic inovativan je mjenjač s dvjema spojkama posebno namijenjen M motorima s visokim brojem okretaja. Automobil raspolaže automatskim mjenjačem s optimiranom trakcijom, sustavom Launch Control (polazak s mjesta), pomoći pri vožnji malom brzinom te automatskom funkcijom Start/Stop. Mjenjač radi automatski ili se njime može ručno upravljati ručicama na M kožnatom upravljaču ili ručicom mjenjača na središnjoj konzoli.
M mjenjač s dvjema spojkama omogućava iznimno brze i glatke promjene bez zastoja u isporuci snage. Za to su zaslužna dva mjenjačka podsustava, svaki sa svojom spojkom, koji preklapajući njihov rad snagu bez trzajeva stalno prenose na stražnje kotače. Strategija odabira stupnjeva prijenosa optimirana je raspoloživim podacima navigacijskog sustava – tako će, primjerice, M mjenjač s dvjema spojkama prije zavoja unaprijed odabrati nižu brzinu. Dodatna funkcija Launch Control omogućava najbolje ubrzanje pri polasku s mjesta, nudi izvanredan adrenalinski užitak: mijenjanje bez pritiskanja papučice spojke i bez ikakvih prekida u isporuci snage na kotače.
Bez obzira na to upravlja li se sustavom Drivelogic automatski (režim D) ili ručno (režim S), u svakom od njih na raspolaganju su tri opcije promjene stupnjeva prijenosa – od iznimno sportske preko udobne do učinkovite.

PAKET COMPETITION.

Nepatvoreni trkaći osjećaj: paket Competition povećava snagu motora, omogućava izravnije upravljanje i raspolaže posebno ugođenim ovjesom kako bi vozne značajke BMW-a M6 Coupé bile još bolje.
Snaga 8-cilindarskoga benzinskog motora M TwinPower Turbo sa 412 kW povećava se na 441 kW. Poboljšanje performansa omogućeno je dodatnim pretlakom turbopunjača na visokim okretajima. Sportski ispušni sustav stvara iznimno dinamičan zvuk motora od kojeg ćete se sigurno naježiti. Na trkaćoj stazi, ali i u svakidašnjoj uporabi, posebno ugođen ovjes i iznimno dinamično izravno upravljanje jamče da se svaki pokret upravljača na cestu prenosi najvećom mogućom preciznošću. Ekskluzivni 20-inčni M dvobojni lakometalni kotači s dvostrukim krakovima tipa 601 M miješanih dimenzija iznimno su impresivni, baš kao i crno kromirane dvostruke cijevi sportskoga ispušnog sustava.

Aktivni M diferencijal

AKTIVNI M DIFERENCIJAL.

Aktivni M diferencijal stalno raspodjeljuje moment između dvaju stražnjih kotača te tako optimira prianjanje kotača o podlogu i slijeđenje smjera pri promjeni trake i ubrzavanju, brzom svladavanju zavoja te u vožnji po neravnim podlogama, primjerice po snijegu, ledu ili šljunku. Izvanredna vozna obilježja nudi čak i pod ekstremnim bočnim ubrzanjima. Neprestane glatke prilagodbe blokade diferencijala usklađuju se s trenutačnim potrebama i pridonose nadzoru vozila u ekstremnim situacijama.
Trakcija je optimirana posebnim elektroničkim uređajem koji smanjuje razliku brzine vrtnje stražnjih kotača. Sustav je razvijen u natjecateljske svrhe i posebnim je procesorom povezan sa sklopom dinamičkog nadzora stabilnosti (DSC). Proaktivno omogućava savršenu primjenu blokiranja između 0 i 100 posto kako bi se neutralizirale čak i najmanje razlike u momentima između stražnjih kotača a da pritom vozilo ne počne podupravljati. Aktivni M diferencijal jamči najbolje prianjanje kotača o podlogu, čime pridonosi držanju smjera i upravljivosti te po potrebi gotovo svu snagu motora pretvara u ubrzanje.

M ugljično-keramičke kočnice

M UGLJIČNO-KERAMIČKE KOČNICE.

M ugljično-keramičke kočnice rezultat su transfera tehnologije iz svijeta automobilizma. Primjena inovativne kompozitne keramike od ugljikovih vlakana omogućava učinkovitije kočenje i stabilizira djelovanje kočnica pri velikim opterećenjima. Usto ne hrđaju, otporne su na trošenje, bolje podnose visoke temperature te pridonose smanjenju težine vozila. Laka konstrukcija smanjuje rotirajuće i neovješene mase te tako općenito poboljšava ubrzanje i vozne značajke, uz mnogo brže reakcije i bolju trakciju, udobnost ovjesa i smanjenje potrošnje goriva.
Iznimno veliki kočni diskovi (sprijeda 410 mm, straga 396 mm) sa šesteroklipnim nepomičnim čeljustima sprijeda i jednoklipnim plivajućim čeljustima straga, M ugljično-keramičke kočnice iznimno su postojane na visokim temperaturama i usto vrlo trajne što ih čini iznimno prikladnima za uporabu na trkaćim stazama. Perforirani, ventilirani kočni diskovi jamče brze reakcije i optimalno kočenje po kiši te poboljšavaju hlađenje. M ugljično-keramičke kočnice lako je prepoznati po mat zlatnim kočnim čeljustima s prepoznatljivim M logotipom.
Zbog značajki materijala katkad se tijekom uporabe mogu čuti karakteristični zvukovi, posebice na mokrim kolnicima neposredno prije potpunog zaustavljanja vozila.

TRKAĆE ZNAČAJKE.

Neodoljiva dinamika, brze reakcije, precizno upravljanje – zadovoljstvo vožnje u BMW-u M6 Coupé rezultat je iznimno profinjenih vrhunskih tehnologija. Iskušan u najekstremnijim uvjetima, spreman za savršen sprint uz najveće moguće prianjanje. Sportski se postav može prilagoditi svakom stilu vožnje.

  • Launch Control

    Funkcija Launch Control omogućava dovoljno zagrijanom motoru najbrže ubrzanje s mjesta. Morate samo isključiti sustav dinamičkog nadzora stabilnosti (DSC), programom vožnje 3 odabrati sekvencijski režim rada, čvrsto pritisnuti papučicu kočnice te do poda nagaziti papučicu gasa. Kad se na zaslonu instrumentne ploče upali simbol startne zastavice, motor je s papučicom gasa pritisnutom do poda postigao optimalan broj okretaja. Ne otpuštajući papučicu gasa skinite nogu s kočnice, pa vozilo počinje maksimalno ubrzavati sve dok ne skinete stopalo s papučice gasa. M mjenjač s dvjema spojkama stupnjeve prijenosa bira tako da je pri mijenjanju naviše uvijek raspoloživ sljedeći optimalan broj okretaja motora. Ta će značajka svakako oduševiti vozače koji vole dinamičnu, sportsku vožnju.

  • Elektronički nadzor amortizera

    Elektroničko upravljanje amortizerima (Electronic Damper Control, EDC) automatski ili ručno prilagođava reakcije amortizera situaciji na cesti. Senzori nadziru sva gibanja vozila važna za vozne značajke. Sustav EDC obrađuje prikupljene podatke i na odgovarajući ih način prenosi amortizerima. Njihovi magnetski upravljani ventili prilagođavaju karakteristike amortizera promjenjivim uvjetima na cesti, opterećenju i načinu vožnje. Rezultat je osjetno smanjenje poniranja prednjeg dijela vozila pri kočenju, odnosno gibanja vozila uzrokovanih primjerice neravninama na cesti, prolaskom kroz zavoje ili ubrzanjem. Zbog svega toga uvelike je povećana sigurnost vožnje – npr. skraćivanjem puta kočenja – i poboljšana udobnost.

  • Dinamičkog Nadzora Stabilnosti

    Među ostalim konceptnim detaljima BMW-a M6 Coupé valja spomenuti dinamički nadzor stabilnosti (Dynamic Stability Control, DSC). U usporedbi s prethodnim sustavima, optimirane kontrolne funkcije još više su poboljšale voznu dinamiku. Štoviše, sustav sad obuhvaća nekoliko novih funkcija aktivne sigurnosti (priprema kočnica, suho kočenje, prilagodba opterećenju kočnica) i udobnosti (pomoć pri polasku, parkirna kočnica s automatskom aktivacijom).
    Sustav DSC vozaču nudi izbor od tri režima vožnje: DSC uključen, MDM (M dinamički režim) i DSC isključen. Kad je sustav DSC uključen, aktivno se kočenje zasebnih kotača suprotstavlja preupravljanju i podupravljanju. Režim MDM dopušta više proklizavanja kotača, što sportski nastrojenim vozačima omogućava nadzirano blago driftanje. I u ovom režimu vožnje sustav intervenira kad se prijeđe određena granica. S isključenim DSC-om vozač može iskoristiti sav potencijal trkaće vožnje na limitu i papučicom gasa izazvati driftanje automobila.

  • M Servotronic

    Servosustav M Servotronic u svim situacijama pomaže vozaču da potpuno nadzire automobil. Dinamički prilagođava servosustav upravljača brzini vožnje te jamči izravno i precizno upravljanje čak i na vrlo velikim brzinama. Također jamči vrhunsku udobnost smanjujući tjelesnu snagu potrebnu za zakretanje upravljača te povećavajući do maksimuma agilnost pri parkiranju i manevriranju ili u vožnji uskim ili zavojitim cestama.
    Kontrolna jedinica iskorištava senzore brzine vozila kako bi servoupravljač najbolje prilagodila svakoj situaciji. Sila hidrauličkog servosustava optimalno se i precizno prilagođava svakoj situaciji na cesti.
    Usto, tjelesna snaga potrebna za upravljanje vozilom na malim brzinama uvelike je smanjena. Povećanjem brzine vožnje sustav djeluje sve slabije kako bi omogućio što izravnije reakcije i tako zajamčio najbolje održavanje smjera vožnje. M Servotronic posebno je osmišljen za M vozila i nudi tri radna režima koja vozač bira pritiskom na gumb. U kombinaciji s paketom Competition taj servosustav ostvaruje još brže i izravnije reakcije.

M DRIVE.

M Drive allows for the individual configuration of personal driver profiles from comfortable gliding all the way up to a sporty and highly responsive set-up for use on the racetrack. Activating either of the two saved profiles (and all of the settings saved with them) is as simple as touching one of the M buttons integrated into the multifunction steering wheel at any time. The pre-set configurations can be adjusted individually via the iDrive menu.
The M driving dynamics buttons, for adjusting all of the individually configurable drive train and suspension functions, are arranged on the centre console around the gear lever. The driver can individually select the DSC mode or adjust the engine's performance characteristics, the Dynamic Damper Control parameters, the M Servotronic steering characteristics, the shift options for the M double-clutch transmission and the appearance of a Head-Up Display. In this way, a detailed vehicle set-up can be assembled – and saved by pressing and holding down one of the two M Drive buttons on the multifunction steering wheel.

BMW EfficientDynamics

TEHNOLOGIJE BMW EFFICIENTDYNAMICS.

Bez obzira na to jesu li cilj najbolje performanse ili najmanja potrošnja goriva, BMW je uvijek usredotočen na isporuku nepatvorenog BMW-ova zadovoljstva u vožnji. BMW EfficientDynamics strategija je koju je BMW osmislio radi smanjivanja potrošnje goriva i emisija CO₂ uz istodobno povećavanje vozne dinamike i užitka u vožnji. Riječ je o sveobuhvatnom tehnološkom paketu koji uključuje motor, upravljanje energijom i koncept vozila utemeljen na inteligentnoj lakoj konstrukciji – a dio je svakog BMW-ova automobila.

BMW EfficientDynamics

  • Funkcija Auto Start-Stop

    Automatska funkcija Start-Stop omogućava trošenje goriva samo kad se vozilo doista kreće. Dok vozilo stoji na semaforu ili se nalazi u prometu stani-kreni, automatska funkcija Start/Stop štedi gorivo gašenjem motora čim se nađe u slobodnom hodu, a vozač je skinuo stopalo s papučice spojke (ručni mjenjač) ili je zakočio do mirovanja (mjenjač M DCT Drivelogic).
    Signal na informacijskom zaslonu pokazuje da je automatska funkcija Start/Stop aktivirana. Čim vozač skine stopalo s papučice kočnice, motor se automatski ponovno pokreće.
    Automatska funkcija Start/Stop nikad ne radi nauštrb udobnosti i sigurnosti jer se ne aktivira ako motor nije postigao idealnu radnu temperaturu, ako unutrašnjost nije dovoljno zagrijana/ohlađena, ako je napon akumulatora prenizak ili vozač zakreće upravljač. Središnje računalo pali motor kad je potrebno, čak i ako automobil miruje, primjerice ako se automobil pokrene ili se vjetrobran zamagli. Pritiskom na gumb automatska funkcija Start/Stop može se u svakom trenutku isključiti.

  • Obnavljanje energije kočenja

    Svaki put kad vozač koči stvara se kinetička energija, a sve donedavna ta se energija u automobilima gubila. Obnavljanje energije kočenja iskorištava taj dugo zanemarivan potencijal. Tako se od oslobođene kinetičke energije koja nastaje kad vozač skine stopalo s papučice gasa ili počne kočiti stvara električna energija. Proizvedenom se električnom energijom puni akumulator. Inteligentno upravljanje energijom znači da alternator više ne treba stalno raditi što smanjuje opterećenje tog generatora. Rezultat su smanjena potrošnja i poboljšane performanse – klasične prednosti tehnologije BMW EfficientDynamics.