Vozna dinamika i učinkovitost

GRANICE SU TU DA IH SRUŠIMO.

BMW M

Više o voznoj dinamici i učinkovitosti BMW-a M6 Cabrio.

GRANICE SU TU DA IH SRUŠIMO.

Više o voznoj dinamici i učinkovitosti BMW-a M6 Cabrio.

U BMW-u M6 Cabrio snažna tutnjava osmerocilindarskog motora M TwinPower Turbo, najsuvremeniji sustavi pomoći u vožnji i ovjes s automobilističkim DNK-om zajedničkim radom brišu granice između običnih cesta i trkaćih staza. Barem dok se meki krov ne otvori i zrake sunca ne padnu na luksuznu unutrašnjost vozila. To je trenutak u kojem se počinju brisati granice između automobila i snažnoga glisera.

GRANICE SU TU DA IH SRUŠIMO.Više o voznoj dinamici i učinkovitosti BMW-a M6 Cabrio.

U BMW-u M6 Cabrio snažna tutnjava osmerocilindarskog motora M TwinPower Turbo, najsuvremeniji sustavi pomoći u vožnji i ovjes s automobilističkim DNK-om zajedničkim radom brišu granice između običnih cesta i trkaćih staza. Barem dok se meki krov ne otvori i zrake sunca ne padnu na luksuznu unutrašnjost vozila. To je trenutak u kojem se počinju brisati granice između automobila i snažnoga glisera.

Read more
BMW M

7-STUPANJSKI M MJENJAČ S DVJEMA SPOJKAMA I SUSTAVOM DRIVELOGIC.

M mjenjač s dvjema spojkama i sustavom Drivelogic inovativan je mjenjač s dvjema spojkama posebno namijenjen BMW-ovim M motorima s visokim brojem okretaja. Automobil raspolaže automatskim mjenjačem s optimiranom trakcijom, sustavom Launch Control (polazak s mjesta), pomoći pri vožnji malom brzinom te automatskom funkcijom Start/Stop. Mjenjač radi automatski ili se njime može ručno upravljati ručicama na M kožnatom upravljaču ili ručicom mjenjača na središnjoj konzoli.
M mjenjač s dvjema spojkama omogućava iznimno brze i glatke promjene bez zastoja u isporuci snage. Za to su zaslužna dva mjenjačka podsustava, svaki sa svojom spojkom, koji preklapajući njihov rad snagu bez trzajeva stalno prenose na stražnje kotače. Strategija odabira stupnjeva prijenosa optimirana je raspoloživim podacima navigacijskog sustava – tako će, primjerice, M mjenjač s dvjema spojkama prije zavoja unaprijed odabrati nižu brzinu. Dodatna funkcija Launch Control omogućava najbolje ubrzanje pri polasku s mjesta, nudi izvanredan adrenalinski užitak: mijenjanje bez pritiskanja papučice spojke i bez ikakvih prekida u isporuci snage na kotače.
Bez obzira na to upravlja li se sustavom Drivelogic automatski (režim D) ili ručno (režim S), u svakom od njih na raspolaganju su tri opcije promjene stupnjeva prijenosa – od iznimno sportske preko udobne do učinkovite.

M COMPETITION PAKET.

Nezaobilazan osjećaj utrke: M Competition paket pruža poboljšanu snagu motora, direktniji upravljanje i posebno prilagođeni ovjes kako bi BMW M6 donio još veću razinu performansi na cestu.

Maksimalna snaga M TwinPower Turbo osmerocilindarskog benzinskog motora povećana je s 412 kW na 441 kW. Ova poboljšana učinkovitost postiže se podizanjem pritiska prednabijanja u gornjem području okretaja. M sportski ispušni sustav generira posebno dinamičan zvuk motora koji je predodređen za uzbuđenje. Na trkaćoj stazi i u svakodnevnoj uporabi posebno prilagođeni ovjes i izuzetno dinamično izravno upravljanje jamče da se svaka naredba upravljanja izvrši s maksimalnom preciznošću. Ekskluzivni M lakometalni kotači od 20" Double-spoke stila 601 M u izvedbi Bicolour s mješanim gumama su izuzetno impresivni, zajedno s crnim kromiranim dvostrukim ispušnim cijevima M sportskog ispušnog sustava.

Aktivni M diferencijal

AKTIVNI M DIFERENCIJAL.

Aktivni M diferencijal stalno raspodjeljuje moment među dvama stražnjim kotačima te tako optimira prianjanje kotača o podlogu i slijeđenje smjera pri promjeni trake i ubrzavanju, brzom svladavanju zavoja te u vožnji po neravnim podlogama, primjerice po snijegu, ledu ili šljunku. Izvanredna vozna obilježja nudi čak i pod ekstremnim bočnim ubrzanjima. Neprestane glatke prilagodbe blokade diferencijala usklađuju se s trenutačnim potrebama i pridonose nadzoru vozila u ekstremnim situacijama.
Trakcija je optimirana posebnim elektroničkim uređajem koji smanjuje razliku brzine vrtnje stražnjih kotača. Sustav je razvijen u natjecateljske svrhe i posebnim je procesorom povezan sa sklopom dinamičkog nadzora stabilnosti (DSC). Proaktivno omogućava savršenu primjenu blokiranja između 0 i 100 posto kako bi se neutralizirale čak i najmanje razlike u momentima između stražnjih kotača a da pritom vozilo ne počne podupravljati. Aktivni M diferencijal jamči najbolje prianjanje kotača o podlogu, čime pridonosi držanju smjera i upravljivosti te po potrebi gotovo svu snagu motora pretvara u ubrzanje.

M ugljično-keramičke kočnice

M KARBONSKO KERAMIČKE KOČNICE.

M karbonska keramička kočnica* rezultat je prijenosa tehnologija iz motorsport industrije. Primjena inovativne spoja karbonskih vlakana čini učinak kočenja još izravnijim i poboljšava stabilizaciju kočnice. Također je anti-korozivna, vrlo otporna na abraziju, podnosi veću toplinu i pridonosi manjoj težini vozila. Njena lagana konstrukcija smanjuje rotirajuću i neovješenu masu, poboljšava ubrzanje, brzinu i sveukupno rukovanje, ali i povećava voznu dinamiku i prianjanje, poboljšava udobnost ovjesa i smanjuje potrošnju goriva.
Sa svojim neuobičajeno velikim diskovima kočnica (prednji 410 mm, stražnji 396 mm), fiksnim čeljustima od šest klipova na prednjoj strani i prilagodljivim čeljustima od jednog klipa na stražnjoj strani, M karbonsko keramičke kočnice pogodne su za trkaću stazu zahvaljujući svojoj vrlo visokoj otpornost na toplinu čak i tijekom dugih razdoblja uporabe. Istodobno, perforirani i ventilirajući prsten za disk kočnice jamči snažnije rasipanje topline. M karbonsko keramička kočnica lako se prepoznaje zahvaljujući čeljustima kočnica u Gold mat boji s klasičnom oznakom M.
*Ovisno o uvjetima i uporabi, značajke specifične za upotrijebljene materijale mogu dovesti do operativne buke posebno u mokrim uvjetima neposredno prije zaustavljanja vozila. Utjecaj vlažnosti i soli ceste može uzrokovati da djelovanje kočenja bude jednako konvencionalnom kočnom sustavu. Navedeno se može kratko vrijeme doživjeti kao smanjenje djelovanja kočnica i može se izjednačiti s većim pritiskom na pedalu kočnice gdje je potrebno.

Trkaće značajke

TRKAĆE KARAKTERISTIKE.

Uvijek postoji brži automobil. A vi ga upravo gledate. BMW M6 Cabrio najbolji je primjer filozofije tvrtke BMW M GmbH. Međutim, snaga je jedna stvar, a njezina pretvorba u nenadmašno zadovoljstvo u vožnji posve druga. Visokotehnološki materijali poput aluminija, keramike i ugljika dolaze u kombinaciji s inženjerskim znanjem i trkaćim genima. Inženjeri postaju zaljubljenici u traženju rješenja koja omogućuju najuzbudljivije doživljaje koji uključuju benzin i asfalt pod otvorenim nebom.

  • Launch Control

    Funkcija Launch Control omogućava dovoljno zagrijanom motoru najbrže ubrzanje s mjesta. Morate samo isključiti sustav dinamičkog nadzora stabilnosti (DSC), programom vožnje 3 odabrati sekvencijski režim rada, čvrsto pritisnuti papučicu kočnice te do poda nagaziti papučicu gasa. Kad se na zaslonu instrumentne ploče upali simbol startne zastavice, motor je s papučicom gasa pritisnutom do poda postigao optimalan broj okretaja. Ne otpuštajući papučicu gasa skinite nogu s kočnice, pa vozilo počinje maksimalno ubrzavati sve dok ne skinete stopalo s papučice gasa. M mjenjač s dvjema spojkama stupnjeve prijenosa bira tako da je pri mijenjanju naviše uvijek raspoloživ sljedeći optimalan broj okretaja motora. Ta će značajka svakako oduševiti vozače koji vole dinamičnu, sportsku vožnju.

  • Elektronički nadzor amortizera

    Elektroničko upravljanje amortizerima (Electronic Damper Control, EDC) automatski ili ručno prilagođava reakcije amortizera situaciji na cesti. Senzori nadziru sva gibanja vozila važna za vozne značajke. Sustav EDC obrađuje prikupljene podatke i na odgovarajući ih način prenosi amortizerima. Njihovi magnetski upravljani ventili prilagođavaju karakteristike amortizera promjenjivim uvjetima na cesti, opterećenju i načinu vožnje. Rezultat je osjetno smanjenje poniranja prednjeg dijela vozila pri kočenju, odnosno gibanja vozila uzrokovanih primjerice neravninama na cesti, prolaskom kroz zavoje ili ubrzanjem. Zbog svega toga uvelike je povećana sigurnost vožnje – npr. skraćivanjem puta kočenja – i poboljšana udobnost.

  • Dinamički nadzor stabilnosti

    Među ostalim konceptnim detaljima BMW-a M6 Cabrio valja spomenuti dinamički nadzor stabilnosti (Dynamic Stability Control, DSC). U usporedbi s prethodnim sustavima, optimirane kontrolne funkcije još više su poboljšale voznu dinamiku. Štoviše, sustav sad obuhvaća nekoliko novih funkcija aktivne sigurnosti (priprema kočnica, suho kočenje, prilagodba opterećenju kočnica) i udobnosti (pomoć pri polasku, parkirna kočnica s automatskom aktivacijom).
    Sustav DSC vozaču nudi izbor od tri režima vožnje: DSC uključen, MDM (M dinamički režim) i DSC isključen. Kad je sustav DSC uključen, aktivno se kočenje zasebnih kotača suprotstavlja preupravljanju i podupravljanju. Režim MDM dopušta više proklizavanja kotača, što sportski nastrojenim vozačima omogućava nadzirano blago driftanje. I u ovom režimu vožnje sustav intervenira kad se prijeđe određena granica. S isključenim DSC-om vozač može iskoristiti sav potencijal trkaće vožnje na limitu i papučicom gasa izazvati driftanje automobila.

  • M Servotronic

    Vozači mogu uživati u optimalnoj podršci servoupravljača u svim uvjetima vožnje s opcijom M Servotronic. Dinamički podešava pomoć upravljača prema trenutačnoj brzini i pruža izravni i precizan upravljački odgovor čak i pri velikim brzinama. Također osigurava najvišu udobnost smanjujući fizički napor potreban za upravljanje, kao i maksimaliziranje okretnosti prilikom parkiranja, manevriranja ili kretanja kroz uske ulice ili zavoje.

    Upravljačka jedinica koristi elektroničko mjerenje brzine kako bi utvrdila potrebnu podršku servoupravljača za svaku situaciju u vožnji. Sila upravljanja hidrauličkog servoupravljača je optimalna i precizno prilagođena da odgovara situaciji u vožnji.

    To znači da je manje fizičkog napora potrebno za upravljanje pri nižim brzinama. Kako se brzina povećava, međutim, potpora za upravljanje kontinuirano se smanjuje kako bi se osigurao izravan dodir s cestom i time optimalna stabilnost smjera. M Servotronic posebno je kalibriran na M vozila, a pritiskom na tipku nudi izbor tri različita seta značajki. U kombinaciji s M Competition paketom, M Servotronic ima još izravniju reakciju.

M DRIVER'S PAKET.

M Driver's paket povećava najveću brzinu sa standardnih 250 km/h na 305 km/h. M Driver's paket može se odmah naručiti pri kupnji novog vozila ili se kasnije može lako dodati. Svi ostali tehnički podaci ostaju nepromijenjeni nakon instalacije. To također uključuje bon za školu vožnje BMW M Intensive Training kao dio usluge BMW Driving Experience. Ako se M Driver's paket kupi više od jedanput, trening Driving Experience može se prebaciti na drugačiji trening, uključujući i dodatnu naplatu.

M DRIVE.

M Drive omogućava individualno namještanje osobnih vozačkih režima od udobnog krstarenja cestom do sportskih, iznimno brzih reakcija pri vožnji trkaćim stazama. Jedan od dvaju pohranjenih profila (i svih postavki spremljenih s njima) bira se jednostavnim dodirom jednog od M gumba na multifunkcijskom upravljaču u bilo kojem trenutku. Pohranjene konfiguracije mogu se zasebno mijenjati preko izbornika sustava iDrive.
Gumbi M dinamičke vožnje za pojedinačno namještanje postavki podvozja i ovjesa smješteni su na središnjoj konzoli oko ručice mjenjača. Vozač može zasebno odabrati DSC režim ili namjestiti radne performanse motora, parametre dinamičkog upravljanja amortizerima, karakteristiku sustava M Servotronic, postavke M mjenjača s dvjema spojkama i prikaz na Head-Up Displayu. Na taj način možete sastaviti detaljan postav vozila – i zatim ga pohraniti pritišćući i držeći jedan od dva M Drive gumba na multifunkcijskom upravljaču.

Tehnologije BMW EfficientDynamics

TEHNOLOGIJE BMW EFFICIENTDYNAMICS.

Bez obzira na to jesu li cilj najbolje performanse ili najmanja potrošnja goriva – BMW-u je uvijek najvažnija isporuka nepatvorenog BMW-ova zadovoljstva u vožnji. BMW EfficientDynamics strategija je koju je BMW osmislio radi smanjivanja potrošnje goriva i emisija CO₂ uz istodobno povećavanje vozne dinamike i užitka u vožnji. Riječ je o sveobuhvatnom tehnološkom paketu koji uključuje motor, upravljanje energijom i koncept vozila utemeljen na inteligentnoj lakoj konstrukciji – a dio je svakog BMW-ova automobila.

  • Funkcija Auto Start-Stop

    Funkcija Auto Start-Stop omogućava trošenje goriva samo kad se vozilo doista kreće. Dok vozilo stoji na semaforu ili se nalazi u prometu stani-kreni, automatska funkcija Start-Stop štedi gorivo gašenjem motora čim se nađe u slobodnom hodu, a vozač je skinuo stopalo s papučice spojke (ručni mjenjač) ili je zakočio do mirovanja (mjenjač M DCT Drivelogic).
    Signal na informacijskom zaslonu pokazuje da je funkcija Auto Start-Stop aktivirana. Čim vozač skine stopalo s papučice kočnice, motor se automatski ponovno pokreće.
    Funkcija Auto Start-Stop nikad ne radi nauštrb udobnosti i sigurnosti jer se ne aktivira ako motor nije postigao idealnu radnu temperaturu, ako unutrašnjost nije dovoljno zagrijana/ohlađena, ako je napon akumulatora prenizak ili vozač zakreće upravljač. Središnje računalo pali motor kad je potrebno, čak i ako automobil miruje, primjerice ako se automobil pokrene ili se vjetrobran zamagli. Pritiskom na gumb funkcija Auto Start-Stop može se u svakom trenutku isključiti.

  • Obnavljanje energije kočenja

    Svaki put kad vozač koči stvara se kinetička energija, a sve donedavna ta se energija u automobilima gubila. Obnavljanje energije kočenja iskorištava taj dugo zanemarivan potencijal. Tako se od oslobođene kinetičke energije koja nastaje kad vozač skine stopalo s papučice gasa ili počne kočiti stvara električna energija. Proizvedenom se električnom energijom puni akumulator. Inteligentno upravljanje energijom znači da alternator više ne treba stalno raditi što smanjuje opterećenje tog generatora. Rezultat su smanjena potrošnja i poboljšane performanse – klasične prednosti tehnologije BMW EfficientDynamics.