Vozna dinamika i učinkovitost BMW-a serije 3 Touring

ROĐENI SPORTAŠ. S MNOGO ASOVA U RUKAVU.

Vozna dinamika i učinkovitost BMW-a serije 3 Touring.

ROĐENI SPORTAŠ. S MNOGO ASOVA U RUKAVU.

Vozna dinamika i učinkovitost BMW-a serije 3 Touring.

BMW serije 3 Touring dinamiku iskazuje na mnogo različitih načina. Opcijski prilagodljivi M ovjes ili promjenjivo sportsko upravljanje jamče vrhunske reakcije i omogućuju najbolja vozna obilježja čak i tijekom sportskije vožnje. Motori BMW TwinPower Turbo i opcijski osmerostupanjski mjenjač Steptronic Sport nude izvanredno zadovoljstvo u vožnji. Te i druge tehnologije iz palete BMW EfficientDynamics jamac su vrhunskih performansi, ali istodobno pridonose smanjivanju potrošnje goriva.

ROĐENI SPORTAŠ. S MNOGO ASOVA U RUKAVU.Vozna dinamika i učinkovitost BMW-a serije 3 Touring.

BMW serije 3 Touring dinamiku iskazuje na mnogo različitih načina. Opcijski prilagodljivi M ovjes ili promjenjivo sportsko upravljanje jamče vrhunske reakcije i omogućuju najbolja vozna obilježja čak i tijekom sportskije vožnje. Motori BMW TwinPower Turbo i opcijski osmerostupanjski mjenjač Steptronic Sport nude izvanredno zadovoljstvo u vožnji. Te i druge tehnologije iz palete BMW EfficientDynamics jamac su vrhunskih performansi, ali istodobno pridonose smanjivanju potrošnje goriva.

TEHNOLOGIJE BMW EFFICIENTDYNAMICS.

TEHNOLOGIJE BMW EFFICIENTDYNAMICS

TEHNOLOGIJE BMW EFFICIENTDYNAMICS.

Tehnologije BMW EfficientDynamics omogućavaju vam da još bolje iskoristite svaku litru goriva: bolje performanse, veća učinkovitost i još više zadovoljstva u vožnji Tehničke inovacije koje pridonose smanjivanju potrošnje uz istodobno povećanje zadovoljstva u vožnji znače da je nepatvorena dinamika standardni sastojak svakog BMW-a.

Vozna dinamika BMW-a serije 3 Touring

SPORTAŠ U VRHUNSKOJ FORMI.

Vozna dinamika BMW-a serije 3 Touring.

SPORTAŠ U VRHUNSKOJ FORMI.

Vozna dinamika BMW-a serije 3 Touring.

8-stupanjski mjenjač steptronic Sport

8-STUPANJSKI MJENJAČ STEPTRONIC SPORT.

Automatski osmerostupanjski mjenjač Steptronic Sport prilagođava se vašem stilu vožnje. Savršen je za sve stilove vožnje, od ugodnog krstarenja do dinamične jurnjave. Osim automatskog odabira brzina, stupnjeve prijenosa u svakom se trenutku može birati i ručno – opcijski uz savjete indikatora optimalne promjene stupnjeva. Vozač može stupnjeve prijenosa odabrati kratkom ručicom na središnjoj konzoli ili ručicama na kožom obloženom upravljaču Sport.
U režimu SPORT promjene stupnjeva prilagođene su najboljim performansama. Brze promjene stupnjeva prijenosa pridonose snažnom ubrzanju. Motor uvijek zadržava broj okretaja koji mu u svakom trenutku omogućuje pristup vrlo velikoj snazi. Funkcija kretanja s mjesta (Launch Control) regulira idealne brojeve okretaja, nudeći najveće ubrzanje pri polasku s mjesta. Na velikim brzinama osmi stupanj prijenosa smanjuje broj okretaja, a time i potrošnju goriva, čemu umnogome pridonosi i novorazvijena konverterska spojka. Osmerostupanjski mjenjač Steptronic Sport radi usklađeno s motorom pa nudi vrlo glatke promjene i vrhunsku učinkovitost te isporuku snage.

  • 8-stupanjski mjenjač Steptronic

    Automatski mjenjač Steptronic s osam stupnjeva prijenosa postavlja nove standarde dinamičkih performansi i učinkovitosti te je ključni element tehnologija BMW EfficientDynamics. Osobito kratki mjenjački rasponi dopuštaju isporuku maksimalne snage na svim brzinama. Tako se uvelike smanjuje potrošnja goriva, a vozač istodobno može više uživati u sportskoj i dinamičnoj vožnji. Broj okretaja motora je smanjen, posebice na velikim brzinama, a tako se smanjuju i potrošnja goriva te buka motora.
    Performansama pridonosi i pretvaračka spojka – čak i kad se stupnjevi prijenosa mijenjaju ručno. Brze promjene mjenjačkih stupnjeva i fino ugađanje prijenosa jamče iznimno glatke promjene.
    Ugrađene funkcije – primjerice predvidljivi pogonski sklop, stalno praćenje kretanja vozila i prometne situacije - uvelike utječu na način na koji mjenjač prebacuje stupnjeve prijenosa. Neovisno o odabranom režimu rada, sustav uvijek odabire najpovoljniji stupanj prijenosa. Mjenjačka nadzorna jedinica povezana je s navigacijskim sustavom, pa tako pogon, ovisno o ruti, bira sportskiji režim s bržim reakcijama (SPORT) ili režim za udobniju vožnju s manje promjena (COMFORT).

BMW 340i TOURING.

 BMW 340i Touring

BMW 340i TOURING.

Silovita isporuka snage i uglađen rad obilježja su rednoga šesterocilindarskoga benzinskog turbomotora BMW TwinPower iz palete BMW EfficientDynamics. Kako bi optimalno napunio cilindre, snažan trolitreni motor kombinira promjenjiv nadzor ventila Valvetronic dvostrukog VANOS-a s visokopreciznim ubrizgavanjem goriva i dvostrukim turbopunjačem. Rezultat su vrhunske performanse i snaga od 240 kW (326 KS) te najveći okretni moment od 450 Nm između 1380 i 5000 o/min. To znači da taj benzinski turbomotor automobil od 0 do 100 km/h ubrzava za zadivljujuću 5,1 s i postiže maksimalnu brzinu od 250 km/h. Zahvaljujući domišljatim tehnološkim inovacijama, kombinirana potrošnja mu je samo 7,0 do 6,8 litara na 100 km, a emisije CO2 samo 164 do 158 g/km.
Pogon će obradovati svakog vozača – optimalno je učinkovit s visokim performansama na širokom rasponu okretaja uz izravne reakcije čak i u donjem dijelu raspona. Drugim riječima, tipičan BMW-ov motor.

BMW 320d Touring Efficientdynamics Edition

BMW 320d TOURING EFFICIENTDYNAMICS EDITION.

BMW 320d Touring EfficientDynamics Edition sa četverocilindarskim dizelskim turbomotorom BMW TwinPower zapremnine 2,0 litre iznimno je dojmljiva zbog niske potrošnje i štedljivosti. Motor stvara 120 kW (163 KS) na 4000 o/min te između 1750 i 2250 o/min isporučuje najveći okretni moment od 400 Nm. To BMW-u 320d Touring EfficientDynamics Edition omogućuje da od 0 do 100 km/h s mjesta ubrza za 8,2 – 8,1 sekundi. Kombinirana potrošnja samo je 4,5 do 4,0 litara na 100 km, a emisije CO2 samo 118 do 104 g/km.
Dvolitreni četverocilindarski dizelski turbomotor BMW TwinPower ima izvanredne reakcije, čak i na niskim okretajima, a za što uglađeniji rad opremljen je novim sustavom ubrizgavanja sa zajedničkim vodom (CommonRail). Turbopunjač promjenjive geometrije nudi visok pretlak i odgovarajuće velik okretni moment te snažno ubrzanje na velikom rasponu okretaja.
Izvanredna učinkovitost vozila djelomice je posljedica poboljšanog mjenjača, iznova kalibriranog indikatora promjene stupnjeva prijenosa i brojnih aerodinamičkih poboljšanja.

Podvozje

PODVOZJE.

BMW serije 3 već generacijama postavlja nove standarde vozne dinamike. Inovacije u tehnologiji amortizera, obnovljeno podvozje i profinjenije upravljanje jamče mnogo više zadovoljstva u vožnji. Fino ugađanje ovjesa poboljšalo je i uzdužne i poprečne značajke kretanja. To se ne odnosi samo na standardni ovjes nego i na ovjes M Sport i prilagodljivi M ovjes. Usto je poboljšana preciznost upravljanja, smanjeno je ljuljanje i optimirana stabilnost slijeđenja smjera. BMW serije 3 Touring impresionira izvanrednim držanjem ceste, savršenim upravljanjem i neusporedivim reakcijama, ali istodobno u svakoj situaciji nudi vrhunsku udobnost.

  • Prilagodljivi M ovjes

    Prilagodljivi M ovjes spušten je deset milimetara pa u punoj mjeri iskorištava sve dinamičke mogućnosti BMW-a serije 3. Karakteristike ovjesa odabiru se kontrolom doživljaja vožnje u skladu sa stilom što vam se u tom trenutku najviše sviđa – od udobnog do ekstremno sportskog. Što god odabrali, elektronički nadzirani amortizeri prilagodljivog M ovjesa u djeliću se sekunde prilagođavaju trenutačnim uvjetima na cesti. Sustav se također služi brojnim senzorima i mjeri vibracije kotača i brzinu vozila kako bi postigao optimalnu amortizaciju i sigurnost vožnje.
    Za opuštenu vožnju predviđen je režim COMFORT. U režimu SPORT ovjes postaje zamjetno sportskiji s mnogo tvrđim amortizerima. Za najsportskiju vožnju najbolji je izbor režim SPORT+: uključuje se dinamički nadzor trakcije (DTC) koji dopušta više proklizavanja pogonskih kotača kako bi se mogle dosegnuti dinamičke granice vozila. Međutim, DSC funkcija nije posve isključena nego počinje djelovati mnogo kasnije – unutar granica mogućeg i sigurnog – kako bi po potrebi stabilizirala vozilo.

  • Promjenjivo sportsko upravljanje

    Promjenjivo sportsko upravljanje sa Servotronicom omogućava izravne i brze reakcije upravljača te olakšava njegovo zakretanje. Sustav na kut upravljača reagira različitim omjerima upravljača, neovisno o trenutačnoj brzini vozila. Tako se smanjuje potreba za širokim pokretima upravljačem kad se skreće pod osobito velikim kutovima. Zasluge za to valja pripisati promjenjivom servosustavu koji djeluje neovisno o brzini vozila. Na taj način uvelike povećava agilnost i poboljšava upravljanje pri brzoj vožnji oštrim zavojima ili pri naglim skretanjima za zaobilaženje prepreka. Također olakšava parkiranje i manevriranje vozilom. Pri malim kutovima upravljača sustav osigurava odličnu stabilnost zadržavanja smjera te vrlo visoku razinu preciznosti upravljanja.

  • BMW xDrive

    Inteligentan sustav pogona na sve kotače BMW xDrive savršeno se prilagođava najizazovnijim cestovnim uvjetima i u svakom trenutku jamči najbolje prianjanje kotača. xDrive i DSC omogućuju da BMW serije 3 stabilno slijedi smjer. Nadziran senzorom sustava DSC, xDrive fleksibilno i brzo raspoređuje snagu među osovinama kako bi već u začetku spriječio preupravljanje ili podupravljanje, nudeći tako izvanredno držanje smjera. Štoviše, jamči brzo i sigurno ubrzavanje čak i na skliskim ili strmim dijelovima ceste. U kritičnim situacijama DSC ne treba na upravljanje utjecati učestalo kao inače. Tako BMW xDrive kombinira sve prednosti pogona na sve kotače – prianjanje, držanje smjera i sigurnost vožnje – s klasičnom BMW-ovom agilnošću, a rezultat je još više užitka u vožnji.

Kontrola doživljaja vožnje s režimom Eco Pro

KONTROLA DOŽIVLJAJA VOŽNJE S REŽIMOM ECO PRO.

Kontrola doživljaja vožnje omogućuje vozaču biranje standardnih postavki motora i mjenjača u režimu COMFORT, učinkovitijem režimu ECO PRO te dinamičnim režimima SPORT ili SPORT+ koji sportsku vožnju vode do samih granica. Režim ECO PRO namješta svojstva mjenjača Steptronic (ako je prisutan) i postavke grijanja/klima-uređaja kako bi vožnja bila što ekonomičnija. Tako se potrošnja goriva smanjuje do 20 posto. Dodatni potencijal štednje goriva nudi funkcija “jedrenja” ("kotrljanja") i ECO PRO Route, koja optimiranu rutu preporučuje prema gustoći prometa, ali i osobnom stilu vožnje te lokalnim uvjetima kako bi se povećala učinkovitost i tako smanjila potrošnja goriva. Funkcija "jedrenja" ili "kotrljanja" omogućava da kad vozač na brzinama do 160 km/h skine stopalo s papučice gasa i ne koči, vozilo se kotrlja bez pogona, odnosno "jedri".

Inteligentno upravljanje energijom

INTELIGENTNO UPRAVLJANJE ENERGIJOM.

Inteligentno upravljanje energijom u BMW-u serije 3 Touring omogućuje niz standardnih tehnologija iz palete EfficientDynamics, među njima i funkcija Auto Start-Stop, obnavljanje energije kočenja, električni servoupravljač te indikator optimalnog trenutka promjene stupnjeva prijenosa. Interakcija tih tehnologija jamči održivu mobilnost i najveću učinkovitost.

  • Funkcija Auto Start-Stop

    Automatska funkcija Start-Stop omogućava trošenje goriva samo kad se vozilo doista kreće. Dok vozilo stoji na semaforu ili se nalazi u prometu stani-kreni, funkcija Auto Start-Stop štedi gorivo gašenjem motora čim se nađe u slobodnom hodu, a vozač je skinuo stopalo s papučice spojke (ručni mjenjač) ili je zakočio do mirovanja (mjenjač Steptronic).
    Signal na informacijskom zaslonu pokazuje da je funkcija Auto Start-Stop aktivirana. Čim vozač ubaci u brzinu (ručni mjenjač) ili skine stopalo s papučice kočnice (automatski mjenjač Steptronic), motor se u djeliću sekunde automatski pali.
    Funkcija Auto Start-Stop nikad ne radi nauštrb udobnosti i sigurnosti jer se ne aktivira ako motor nije postigao idealnu radnu temperaturu, ako unutrašnjost nije dovoljno zagrijana/ohlađena, ako je napon akumulatora prenizak ili vozač zakreće upravljač. Središnje računalo pali motor kad je potrebno, čak i ako automobil miruje, primjerice ako se automobil pokrene ili se vjetrobran zamagli. Pritiskom na gumb funkcija Auto Start-Stop može se u svakom trenutku isključiti.

  • Obnavljanje energije kočenja

    Obnavljanjem energije kočenja smanjuje se potrošnja i povećava učinkovitost pogonskog sustava. Kad vozač skine stopalo s papučice gasa ili pritisne papučicu spojke, električni generator pretvara kinetičku energiju vozila u električnu energiju. Ona se pohranjuje u visokonaponsku bateriju i može se iskoristiti za pogon električnih motora.

  • Električni servoupravljač

    Električni servoupravljač optimalno prilagođava upravljanje trenutačnoj brzini. Posljedica je izravno, precizno ponašanje vozila na velikim brzinama i lako manevriranje pri parkiranju. Upravljač troši energiju samo kad je doista potrebna čime se smanjuju potrošnja goriva i emisije štetnih plinova.
    Umjesto hidraulične crpke, pokreće ga elektromotor. U klasičnim sustavima crpku stalno pogoni motor vozila, za razliku od elektromotora koji radi samo kad se upravljač doista zakreće. U vožnji ravnim dionicama veste ili pri održavanju istog upravljačkog kuta (primjerice u dugim zavojima), elektromotor ne radi i tako uopće ne troši energiju. Fleksibilnim prilagođavanjem opterećenja upravljača u skladu sa situacijom u prometu i brzinom, udobnost upravljanja mnogo je veća.

  • Indikator optimalne promjene stupnja prijenosa

    Pravodobnim i optimalnim mijenjanjem stupnjeva prijenosa najviše se može uštedjeti u gradskoj vožnji, ali i u vožnji na velike udaljenosti. Optimalne promjene i smanjena potrošnja – sustav elektroničkog nadzora motora izračunava najučinkovitiji stupanj prijenosa prema uvjetima u prometu i broju okretaja, pa vam paljenjem strelice na informacijskom zaslonu savjetuje kad bi bilo ekonomičnije promijeniti u viši ili niži stupanj prijenosa. Sustav prepoznaje situacije u kojima snažno ubrzavate, pa će vam prelazak u viši stupanj prijenosa tada savjetovati na većem broju okretaja motora. Vozači koji mjenjač Steptronic upotrebljavaju ručno također dobivaju odgovarajuće preporuke. BMW-ovi usporedni testovi pokazali su da vozila s indikatorom promjene stupnja prijenosa troše otprilike četiri posto manje goriva.